Aloite kansanäänestyksen järjestämisestä Kuusamon kaivoshankkeest

Tarvitsisin jokaisen allekirjoituksen, joten teen aloitteen kuntalaispalvelun kautta, joilloin pankkitunnukset käyvät sähköisenä allekirjoituksena

VIRALLINEN ALOITE OSOITTEESSA KUNTALAISALOITE.FI

Kunnallinen kansanäänestys kuusamolaisille

Kunnallisesta neuvoa-antavasta kansanäänestyksestä säädetään kuntalain (365/1995) 30-31 §:ssä. Kansanäänestyksen toimeenpanosta päättää valtuusto. Aloitteen kansanäänestyksen järjestämisestä voi tehdä vähintään 5 % äänioikeutetuista kunnan asukkaista. Kunnallinen kansanäänestys voidaan järjestää minä ajankohtana tahansa, ei kuitenkaan kunnallisvaalien eikä valtiollisten vaalien eikä valtiollisen kansanäänestyksen yhteydessä. Kunnallisissa kansanäänestyksessä noudatettavasta menettelystä säädetään lailla 656/1990.

Kuntalain 31 §:ssä tarkoitetussa kansanäänestyksen toimittamista tarkoittavassa kunnan asukkaiden aloitteessa on yksilöitävä asia, josta kansanäänestys halutaan toimitettavaksi. Aloitteen tekijöiden on aloitteessa vakuutettava, että he ovat äänestysoikeutettuja kunnan asukkaita. Aloitteen tekijöiden omakätisten allekirjoitusten alle on selvästi merkittävä heidän nimensä, ammattinsa tai toimensa ja osoitteensa.

Pyrkimys saada vähintään 5% Kuusamolaisista aloitteen taakse, jotta kansanäänestys voidaan järjestää

* Kansanäänestyksellä on tarkoitus selvittää kuusamolaisten kanta  Dragon Miningin kaivoshankkeesta. Äänestystulos toimisi neuvoa-antavana esityksenä kaupungin hallitukselle.

!!Aloitteen voi allekirjoittaa vain Kuusamossa kirjoillaoleva äänioikeuden omaava asukas!!

!!MUISTA MERKITÄ AMMATTI JA OSOITE MUUTEN ALLEKIRJOITUKSESI EI OLE LAINVOIMAINEN!!

(Voit laittaa allekirjoituksen yhteydessä ruksin , että tietosi ei näy muille kuin ylläpitäjällä)