Digitelevisio myös Suomeen järkevästi

Digitelevisio asiassakin Suomi on ollut perinteisillä linjoilla euroopassa. Olemme mallioppilaspioneereja jonka tehtäväksi tulee testata lastentaudit digiboxeista. Lisäksi ajattelu että kansalaisille voitaisiin yrittää saada digipalvelu halvalla on täysin vieras hankkeelle.
Tämän seurauksena digiboxin hankkineet ovat saaneet olla testikaniineja omalla kustannuksellaan (uutinen vko 6 - digiboxikauppa käy mutta on pääasiassa boxien vaihtamista parempaan). Suomessa ei ole sallittua keskusdigiboxi vaan jokaisen on hankittava oma. Mitään järkevää syytä edelliseen kieltoon ei ole. Muun muassa Ruotsissa on sallittu keskusdigiboxit.
Jos digiboxi aikataulu ja em linjaukset pitävät niin lopputuloksena on kallis ratkaisu kansalaisille joka ei tue teräväpiirtotekniikkaa, tarkoittaen että koko rumba uusiksi lähivuosina (uudet televisiot tukevat jo nyt teräväpiirtotekniikkaa).
Tämän adressin allekirjoittamisella vaadin digiboxi hankkeen vastuullisilta että digboxi hankkeen aikataulu ja tavoitteet tarkistetaan niin että ne vastaavat kansalaisen etua ja tasa-arvoisuutta euroopassa.