ÅSK:n hallituksen tulee parantaa tiedottamista

Me allekirjoittaneet haluamme ÅSK:n hallituksen tiedottavan seuran jäsenille päätöksistään ja niihin johtaneista syistä. Hallituksen tulisi kaikessa toiminnassaan ajatella uimarien parasta ja luottamuksen saavuttamiseksi tiedottaa jäsenistöä jatkuvasti ja mahdollisimman avoimesti. Suuret muutokset (esim. yhteistyön päättyminen päävalmentajan kanssa) tulisi tiedottaa uimareille kasvotusten (ei sähköisesti) ja kertoa heti, miten toiminta muutosten jälkeen jatkuu. 4.5.2018 valitulla toimintatavalla (yllättävä sähköposti-ilmoitus kesken koulu- ja työpäivän) moni jäi kysymyksineen yksin.

Tiedottamisen puuttuminen lisää tarpeetonta spekulointia ja epävarmuutta. Edelleenkään, viikko ratkaisun jälkeen, ei ratkaisuun johtaneita syitä tai suunnitelmaa tulevaisuudesta ole esitetty. Hallituksen valitsema linja ei osoita arvostusta uimareita eikä vanhempia kohtaan. Seuran kaikkia osapuolia tulisi kuulla ja kohdella tasapuolisesti.

Olemme olleet päävalmentajan valmennusosaamiseen ja työhön sitoutumiseen tyytyväisiä emmekä tiedä, miksi yhteistyö äkillisesti päättyi. Viime vuosien aikana toiminta on ollut menestyksellistä: seuran uimarimäärä on lisääntynyt selvästi, seuralle on luotu yhteishenki ja seuran uimarit ovat menestyneet erinomaisesti mm. Rollo-, IKU-, ja NSM-ikäisten kisoissa, joissa kaikissa ÅSK on viime vuosina voittanut koko maan parhaan seuran palkinnon.

Uimarimme ovat sitoutuneet harjoituksiin ja valmistautuvat kohti kauden pääkisoja. Ansaitsemme perusteltua päätöksentekoa ja avointa tiedotusta seuran uimareille ja vanhemmille.