Eutanasia lailliseksi

Jos ihminen on parantumattomasti sairas ja kärsii kovia kipuja, olisiko lääkärillä oikeus antaa potilaalle kuolinapu?

Yksilönvapautta ja ihmisen itsemääräämisoikeutta tulisi korostaa, jokaisella on oikeus hyvään elämään, mutta myös hyvään kuolemaan ilman tarpeettomia kärsimyksiä ja kipuja. Jos kuolemansairas itse haluaa vähentää tuskiaan lyhentämällä elämäänsä, miksi yhteiskunnan pitää estää se lailla?

Entä jos aktiivisen eutanasian avulla olisi mahdollista tarjota enemmän hoitopaikkoja niille, joiden on vielä mahdollista parantua? Enkä nyt todellakaan tarkoita, että yhteiskunnan pitäisi päästä eroon sairaista, vanhuksista tai vammaisista ihan vain taloudellisista syistä, sillä arvostammehan kaikkea elämää.

Kuolema kuuluu ihmisen elämään, eikä sitä tulisi keinotekoisesti pitkittää vasten potilaan tahtoa.

Allekirjoita tämä adressi

Täytä alla oleva lomake allekirjoittaaksesi tämän adressin, jonka on laatinut Suvi Antila. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö rikkaita verottaa nykyistä enemmän?