Boikotoi Tampereen yliopistollista sairaalaa ja synnytä muualla

Ystäväni synnytti jokin aika sitten Tampereen yliopistollisessa sairaalassa.

Ja kaikki mitä hän sai kokea hakee karmeudessaan vertaistaan.

Paitsi että hänen kipujaan ei osattu lievittää riittävästi neloskerroksessa, niin ei myöskään varsinaista synnytystä osattu käynnistää ja kun se ei itsestään käynnistynyt niin sitten lopulta päädyttiin sektioon.

Leikkaus olikin hirvittävän raskas kokemus äidille ja hän joutui olemaan useita päiviä kakkososastolla toipumassa siitä koettelemuksesta.  Lopulta ystäväni pääsi monen päivän jälkeen kotiin.

Jälkeenpäin saimme sitten tietää että eräs kakkosoaston hoitsu oli puhunut ystävästäni selän takana paljon pahaa, täyttä roskaa ja humpuukia, joka oli suorastaan naurettavaa, jollei siihen liittyisi erästä seikkaa...

Minä ja ystäväni vanhemmat sekä tuttavat tulimme katsomaan häntä ja vauvaa muutaman kerran sairaalaan ja  toimme mukanamme kukkia, suklaata sekä pehmoeläimiä piristääksemme vaikeasta keisarinleikkauksesta toipuvaa äitiä.

Näitä pehmoeläimiä oli siis ehkä 2-3 kpl sängyn yläpuolella ikkunalla ja saattoipa joku niistä tipahtaa sängyllekin.

Ystäväni on myös hyvin kiltti ja kaikille ystävällinen, luonteeltaan siis erittäin ihana ihminen ja samoin hän käyttäytyi sairaalassakin, hänestä useimmat saivat varmasti vaikutelman mukavasta ja sydämellisestä ihmisestä.

No, saimme tietää että eräs hoitsuista oli ollut ystävääni koskien yhteydessä lastensuojeluun.

Kyseessä nuori ja kokematon hoitaja.

Ja millä perusteilla, aivan tuulesta temmatuilla, hatusta vedetyillä väitteillä joille useimmat nauraisivat, olivat ne niin idiooottimaiset ja läpinäkyvän tekaistut/keksityt. Sillä tuo kyseinen kakkososaston hoitaja väitti lastensuojelulle että koska hän näki pehmoleluja sängyllä, niin äiti leikkii niillä ja ystäväni kiltteyden, herkkyyden sekä mukavan ja ystävällisen luonteen/käytöksen hän tulkitsi ja ylidiagnosoi lapsenomaisuudeksi. Hän ei siis koskaan nähnyt äidin leikkivän kyseisillä pehmoleluilla, hän vain oletti niin, koska pehmoleluilla myös leikitään.

Mutta lisäksi niitä tuodaan ihan vain piristämään ihmisen mielialaa ja välittämisen/rakkauden osoituksina ja tietysti niitä myös saadaan voittoina huvipuistoissa tai festareilla onnistuneista suorituksista.

Kiltti ja ystävällinen käytös, millainen ihminen, millainen kyökkipsykologi tulkitsee ja ylidiagnosoi sen lapsenomaisuudeksi? Miksi yleensäkään ylitulkita jotain jos ei tunne vielä ihmistä tarpeeksi hyvin.

Jos ihminen on itse luonteeltaan ilkeä, turhamainen, itsekeskeinen ja tuhottomasti pahaa ja valheita toisista juoruileva, niin hän saattaa olettaa että kaikki muutkin aikuiset ovat sellaisia ja kohdatessaan sitten ensimmäistä kertaa täydellisen vastakohtansa, eli kiltin, viattoman ja herkän ihmisen, niin hämmästyä ja tulkita sen ihmisen aivan väärin, koska itse on aivan eri puusta veistetty. Ja lapsenomaisesta hän teki seuraavan loikan siihen että ystäväni ei osaa hoitaa vauvaa ja on huono äiti.

Eli kakkososaston hoitaja harrasti kehäpäätelmiä joissa ei ole mitään tolkkua tai järkeä.

Mutta miksi, mikä oli hänen motiivinsa?

Johtuiko se pelkästään epäpätevyydestä vai oliko taustalla sittenkin jotain ihan muuta?

Selvittelin tietysti tämän valheita muista kertovan hoitajan taustoja ja sain selville että hänellä on läheisinä ystävinään mm. Ylöjärven lastensuojelun sosiaalityöntekijöitä, perhetyöntekijöitä niin lastensuojelun kuin terveyskeskuksenkin perhetyön puolelta ja myös lastenkotien henkilöstöä.

Kotoisin hoitaja on tietojeni mukaan myös Ylöjärveltä.

Ottaen huomioon hänen kertomansa naurettavat valheet ja hänen verkostonsa johon kuuluu paljon lapsibisneksen toimijoita, niin näyttää siltä että hän "ruokkii" Ylöjärven lastensuojelua turhilla ja aiheettomilla tapauksilla.  Ja jos myöhemmin perhe tajuaa että nyt ei jokin ole kohdallaan ja alkaa puhua lastensuojelun epäpätevyydestä, niin aina lastensuojelu voi vedota siihen että jo sairaalassa hoitaja oli yhteydessä lastensuojeluun. Tietenkään koskaan ei mennä yksityiskohtiin, koska ne eivät pidä vettä ja mekin saimme tarkat tiedot hoitajan puheista ilmeisesti vahingossa. Tutkimusten mukaan Ylöjärven lastensuojelun ls-sossut tuntevat henkilökohtaisesti kaveripohjalta monet hoitajat, nuorisotyöntekijät, lastenkotien kamut, Pelastakaa lapsien ja SOS-lapsikylien ihmiset ovat myös ihan hyviä kavereita heidän kanssaan. Kaveripohjalta järjestetään valheilla ja älyttömillä ylidiagnooseilla kavereille töitä, jotta sitten lastensuojelu voi valitella resurssien vähyyttä, jota ei todellisuudessa ole, resursseja on ihan liikaakin. Töitä vaan ei ole tarpeeksi ilman kaverien apua ja silloin jäisivät valtion tuetkin saamatta.

Ystäväni sanoi että ikinä hän ei enää halua Tampereen yliopistollisessa sairaalassa synnyttää, koska niin ilkeitä selän takana puhujia ovat hoitsut siellä, hänelle jäi ikuiset traumat.  Ensin hän ei saanut tarpeeksi kipulääkitystä, sitten ei synnytystä osattu käynnistää ja lopuksi vielä keisarinleikkauksesta toipumassa olevaa äitiä haukutaan ja solvataan hänen selkänsä takana täysin perusteetta.

Me kaikki allekirjoittaneet lupaamme boikotoida Tampereen yliopistollista sairaalaa ja vaadimme että synnyttävistä/synnyttäneistä äideistä ei saa siellä, eikä muissakaan synnytyssairaaloissa puhua pahaa selän takana, eikä kertoa valheita lastensuojelulle tai tehdä valheellisia ls-ilmoituksia.

Kaikki valheellista tietoa lastensuojelulle antaneet hoitajat tulee saattaa vastuuseen teoistaan ja tulevat TAYS:in (ja muiden sairaaloiden) hoitajien väärinkäytökset estää syytteen nostamisen uhalla.