"E10" polttoaine pois markkinoilta.ja "E5" takaisin

E10 polttoaine on vain yksi hyödytön keksintö muiden joukossa. Missään ei ole tutkimuksia E10 bensan vaikutuksista muutakui tottahan toki etanoli palaa puhtaammin kuin bensa,puuttuuhan etanolista öljy kokonaan. Parastahan kyseisessä polttoaineessa on että bensan kulutus nousee sadallakilometrillä(bensaa myydään enemmän)joten missä kohtaan tulee ne niinsanotut ympäristölle hyväksi eduksi olevat puolet esiin? E10 rikkoo moottoreita autoista jopa niitä mihin sen  sanotaan käyvän.mutta hitaammin kuin niiden autojen moottoreita joihin E10 "käy". Jos päättäjät miettisivät joskus vähän pidemmälle kuin hetki eteenpäin ja katsoisivat vaihtoehtoja pidemmälle niin tältäkin olisi vältytty.

E10 tuoman suuremman kulutuksen myötä myös varaosia,jopa moottoreita joudutaan uusimaan tiheämpään tahtiin kuin nykyisin ja muovi osiakin lukeutuu ko. varaosiin joita bensiini rikkoo ja niiden valmistamiseen kuluu öljyä,ehkä jopa enemmän kuin, mitä 5%etanolin lisäyksellä bensaan säästettiin!

E5 kun häviää markkinoilta jää jäljelle E10 ja 98 E5,mutta 98oktaaninen bensiini on poistumasta valikoimasta kokonaan,miten vanhojen autojen sitten käy?mitä tehdään kaikille niille autoille joilla ei voi enää ajaa kun ei ole polttoainetta?jätetään ruostumaan tien varsille ja ostetaan uusia autoja jotka sittemmin ei edes kestä sen paremmin uutta polttoainetta.Tottahan toki bensan vaihtaminen kokonaan on tapa saada autoja myytyä jottei autoyhtiöt menisi konkurssiin kuten osa on uhannut mennä.mutta kaikilla ei ole varaa vaihtaa autoa mutta silti tarvitsevat sitä päivittäin asuessaan kaukana palveluista ja työpaikasta,jossain josta ei linja autot kulje.

Suomi on tuleva maailman "ekologisin" valtio,mutta todellisuudessa ympäristöystävällinen kehitys linja pitäisi lähteä suurvaltioista eikä pienen pienestä maasta nimeltä suomi.Suomi tulee ajamaan itsensä konkurssiin kokeilemalla erilaisia "ekologisia" vaihtoehtoja jotka ovat todella paljon kalliimpia kuin normaalit mutta todellisuudessa suurimmasta osasta ympäristöystävällisistä keksinnöistä ei ole mustaa valkoisella, että ne olisivat oikeasti arkikäytössä parempia kuin jokin muu halvempi vaihtoehto.jossain tapauksissa se saattaa olla jopa toisinpäin.

Jos kukaan ei puutu tähän kokeiluun ja kansalla testaamiseen Suomessa,putoaa Suomi vielä jossain vaiheessa todella syvälle laman pohjalle koska yksin kertaisesti rahaa ei ole loputtomiin valtiollakaan. mutta tottahan se on että tietyissä määrin ekologinen toiminta on hyödyllistä kuten kierrätys,mutta bensiinin vaihdolla huonompaa ei kyllä ole hyötyjä muutakuin myyjät saavat enemmän rahaa,haittoja on puolestaan enemmän kuin tarpeeksi.

ps.toivon että välitätte eteenpäin adressia jotta nimiä saataisiin mahdollisimman paljon.