EHDOTON VAATIMUS: EI ENÄÄ YHTÄÄN METSÄSTYSKOIRAA SUSILLE - SUDEN METSÄSTYS VAPAAKSI

Huom. Adressi päivitetty 13.9.2016

Suomalainen metsästyskoirakulttuuri on uhattuna järjettömän sudensuojelun takia. Alkaneena metsästyskautena (2016) on jo yli toistakymmenta omistajilleen arvokkaita metsästyskoiria joutunut susien raatelemiksi sekä tapetuiksi. Lähes kaikkialla metsästyskoirien omistajat eivät ole kuluvana kautena uskaltaneet lainkaan metsästää koirillaan ylisuuren susikannan takia - tähän on tultava pikainen muutos; susikantaa pitää verottaa huomattavasti enemmän eli suden metsästys pitää saada vapaaksi ilman mitään lupakiintiöitä! Ilman susikannan reilua pienentämistä satoja vuosia vanha arvokas metsästyskoirakulttuurimme kokee armottoman kuoliniskun; menetämme osan suomalaista identiteettiämme.

Metsästyskoirakulttuurilla on Suomessa pitkä perinne: todistettavasti Suomen Kennelliitto rakennettiin aikoinaan innokkaiden metsästyskoiraharrastajien toimesta puhumattakaan muista suurista valtakunnallisista koirajärjestöistä. Tällä arvokkaalla kulttuurilla on myös tärkeä sosiaalinen merkitys; se on lukemattommille harrastajilleen lähes ainoa sosiaalinen kanava samanhenkisten kanssa; se on elämäntapa johon on vuosisatojen aikana kasvettu eikä ilman sitä tulla toimeen. Metsästyskoirakulttuuri ei siis ole vain metsästyskoiriin keskittynyttä toimintaa - se on tämän lisäksi vuosisatoja kestänyt elämäntapa suurelle joukolle suomalaisia ja alan harrastajat ovat luoneet sosiaaliset verkostonsa tämän ympärille.

Jos metsästyskoirakulttuuri ajetaan alas järjettömän sudensuojelun tieltä, sillä on arvaamattomat sosiaaliset seuraukset lukemattomille alan harrastajille sekä kyläyhteisöille joille kulttuuri on ollut - ja on edelleen - arjesta vapautumisen henkireikä sekä arvokas henkinen voimavara josta ammennetaan voimia yhteiskuntamme rakentamiseksi työ-elämässä veronmaksajian roolissa. Yrittämällä tuhota vastuuttoman sudensuojelun tieltä arvokasta metsästyskoirakulttuuria ollaan tiellä, joka tuhoaa suomalaista perinteistä yhteiskuntaa ja seuraukset voivat - ja tulevatkin olemaan - erittäin tuhoisat sekä arvaamattomat!

ME ALLEKIRJOITTANEET VAADIMME SUDEN METSÄSTYSTÄ VAPAAKSI: sudenkaatokiintiöt kokonaan pois!

*     *     *     *     *

TOTEAMME TÄMÄN OLEVAN VIIMEINEN HÄTÄHUUTO; VIIMEINEN VAROITUS:

Me allekirjoittaneet olemme rehellisiä suomen kansalaisia, mutta jos vaatimuksiimme ei pikaisesti suostuta niin pelkäämme valtakunnallisen kansalaistottelemattomuuden - eli korpilain - astumista voimaan susialueilla.

* Korostamme, että me allekirjoittaneet itse emme tahdo toimia lainvastaisesti, mutta tiedämme kuinka susialueiden lukemattomat asukkaat sekä heidän ystävänsä kaupungeissa ovat tyytymättömiä ja syystäkin. Lisäksi korostamme, että jos sudensuojelupolitiikkaan suuttuneet ottavat lain omiin käsiinsä, se ei mitenkään liity lainkuuliaisiin metsästäjiin; susia on jokaisen helppo tappaa mm. myrkyillä, luvattomilla aseilla sekä ansoilla. Arvokasta tietoa susien tappamisesta saa mm. internetistä ja tämä tieto on jokaisen kansalaisen saatavilla.

TÄMÄ VETOOMUKSEMME on viimeinen hätähuuto, viimeinen varoitus; jos tätä ei oteta vakavasti ja jos metsästyskoirakulttuuria ei huomioida haluamallamme tavalla, me allekirjoittaneet emme enää pyri vaikuttamaan susipolitiikkaan vetomalla lakiin ymmärtäen ettei meitä tahdota kuulla. Emme voi arvostaa sellaista lakia joka pyrkii polkemaan ikivanhaa suomalaista kulttuuria vieden meiltä oikeudet harrastaa perinteistä metsästyskoiraharrastusta eikä tällainen laki nauti luottamustamme saatikka arvostustamme.

LOPUKSI:

Susi/koirasusikanta on levinnyt lähes kaikkialle maahamme estäen metsästyskoiraharrastuksen - tähän on tultava pikainen muutos! Olemme myös pettyneet poliitikkojen kaksinaamaisuuteen, ennen edellisiä Eduskuntavaaleja monet ehdokkaat lupasivat innokkaasti ajaa asiaamme mutta kun he pääsivät valtaan äänillämme on heistä tullut oudon hiljaisia.

Imatralla 13.9.2016 (päivitetty)
METSÄSTYSKOIRAHARRASTAJAT RY
( Yhdistyksen rekisterinumero: 214.238 )
metsastyskoiraharrastajat@gmail.com