Ei festareita Luukkiin!

Puoli vuotta sitten tehty adressi Luukin koirapuiston rauhoittamiseksi festarikansalta ei tuottanut tulosta. Juhlakansan jäljet ovat nyt kuohuttaneet useita medioita, kuten festarit muutenkin.

Luukin alue on retkeily- ja luontoharrastukseen tarkoitettua virkistysaluetta.

Luukin koirapuisto

Vanhan kartanopäärakennuksen ympäristössä on ulkoilureittejä, caravan-alue, uimaranta, puistoa, yksi pääkaupunkiseudun suurimmista koirapuistoista ja palveluskoirien koulutuskenttä. Luukin alue sijaitsee kapean Vihdintien [120] varrella eikä alueelle pääse esim. junalla. Alue ei millään muotoa ole soveltuva festarien järjestämiseen.

15000-20000 festarivieraan kuljettamiseksi Luukkin julkisella liikenteellä tarvittaisiin noin 300 bussia. Liikenneasiasta hieman lisää:

Festareiden täysin epäonnistuneita järjestelyjä voitaisiin aina parantaa, mutta parinkymmenentuhanne festarivieraan jälki on selvä - järki ei - ja ennalta arvattavissa. Onko tämä luontoharrastuksille tarkoitetun alueen oikeaa käyttöä?

Lisää Antti Ruotsalon kuvia, 2 päivää festareiden jälkeen:

Näkyvät roskat voidaan aina siivota (mutta kenen toimesta?), mutta miten sitten lasinsirut koirapuistossa ja ulkoilureiteillä, uimarannalla? Entäpä muu ilkivalta, hajotetut aidat, alueella asuvien yksityispihojen turmeleminen, caravan-alueen istutukset?

LUUKKI EI OLE PAIKKA FESTAREILLE, EI NYT EIKÄ KOSKAAN TULEVAISUUDESSAKAAN!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Essi Vuohu voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko yritystukia vähentää?