Ei festareita Luukkiin!

Puoli vuotta sitten tehty adressi Luukin koirapuiston rauhoittamiseksi festarikansalta ei tuottanut tulosta. Juhlakansan jäljet ovat nyt kuohuttaneet useita medioita, kuten festarit muutenkin.

Luukin alue on retkeily- ja luontoharrastukseen tarkoitettua virkistysaluetta.

Vanhan kartanopäärakennuksen ympäristössä on ulkoilureittejä, caravan-alue, uimaranta, puistoa, yksi pääkaupunkiseudun suurimmista koirapuistoista ja palveluskoirien koulutuskenttä. Luukin alue sijaitsee kapean Vihdintien [120] varrella eikä alueelle pääse esim. junalla. Alue ei millään muotoa ole soveltuva festarien järjestämiseen.

15000-20000 festarivieraan kuljettamiseksi Luukkin julkisella liikenteellä tarvittaisiin noin 300 bussia. Liikenneasiasta hieman lisää:

Festareiden täysin epäonnistuneita järjestelyjä voitaisiin aina parantaa, mutta parinkymmenentuhanne festarivieraan jälki on selvä - järki ei - ja ennalta arvattavissa. Onko tämä luontoharrastuksille tarkoitetun alueen oikeaa käyttöä?

Lisää Antti Ruotsalon kuvia, 2 päivää festareiden jälkeen:

Näkyvät roskat voidaan aina siivota (mutta kenen toimesta?), mutta miten sitten lasinsirut koirapuistossa ja ulkoilureiteillä, uimarannalla? Entäpä muu ilkivalta, hajotetut aidat, alueella asuvien yksityispihojen turmeleminen, caravan-alueen istutukset?

LUUKKI EI OLE PAIKKA FESTAREILLE, EI NYT EIKÄ KOSKAAN TULEVAISUUDESSAKAAN!