ei_kerrostaloja_ Hourunkoskelle

- Ei pilata ” tammen ” ja ” lepikon ” uniikkia maisemaa kerrostaloilla -

Jo sukupolvien ajan on ” tammella ” ja ” lepikossa ” leikitty, uitu, vietetty mukavia hetkiä ystävien ja kavereiden kanssa, on paistateltu aurinkoa, hypitty kalliolla, lorkittu rantakivillä, ongittu  ja retkeilty. Vieraiden saapuessa Pyhäjoelle on Hourunkosken alue se, mihin vieraat lähes ensimmäisenä viedään tutustumaan ja tämä maisema jää jokaiselle vierailijalle aina mieleen. Uskon myös, että kun entiset Pyhäjokiset tulevat paikkakunnalle, etsiytyvät he katsomaan kosken kuohuja, köllöttelemään rantakallioille ja retkeilemään kauniiseen maisemaan. Nyt tähän Pyhäjokisille rakkaaseen  ” nähtävyys maisemaan ” on kunta kaavoittanut kerrostalo alueen, vaikka alueen tullessa kunnan hallintaan, suunnitelmana oli kehittää aluetta virkistysalueena.

Tällä adressilla vetoamme kerrostalojen kaavan poistamiseen Hourunkosken alueelta. Pyhäjoelta löytyy varmasti laajasti maata minne rakentaa kerrostaloja, eikä niitä tarvitse sijoittaa Pyhäjoen uniikkiin maisemaan, pilaamaan mahtavaa koskimaisemaa ja samalla rajaamaan kuntalaisten sekä turistien mahdollisuutta nauttia luonnollisessa, luonnonkauniissa ympäristössä Hourunkosken koskimaisemasta.

Huom! Adressiin saa kirjoittaa nimiä 24.4.2014 jälkeenkin.

Kuvia suunnitelluista kerrostaloista:

Hourunkosken puiston asemakaavan muutos- ja laajennusluonnos:

Aaro Leipälän mielipidekirjoitus (Raahen Seutu 17.4.2014) koskien hanketta:  https://db.tt/dLJIGjZ4

Terhi Kallio, Tiina Vuolteenaho    Ota yhteyttä adressin tekijään