EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Me allekirjoittaneet vaadimme, ettei Itella julkaise aikomustensa mukaisesti syksyllä homoeroottista postimerkkiä. Itellan suunnitelmissa on julkaista kuvataitelijina sekä homoikonina tunnetuksi tulleen Touko Laaksosen (1920-1991) kunniaksi oma postimerkki. Merkin kuvassa esiintyvien miesten seksuaalinen suuntauminen ei jätä tulkinnan varaa.

Emme halua, että Suomea edustetaan kotimaan ja ulkomaan lähetyksissä homoeroottisilla aiheilla. Perinteisesti postimerkeissä on esitelty teemoja, jotka ovat maallemme esteettisesti kauniita tai kulttuurillisesti arvokkaita. Voimakkaan homoeroottisen teeman kuvaaminen postimerkissä ei kuulu kumpaankaan näistä ryhmään.

Jatkossa haluamme Itellan miettivän tarkemmin miten aikoo valita sellaisia teemoja, joista kaikki suomalaiset voivat olla ylpeitä. Samalla haluamme kiittää monista hienoista merkeistä, joita olemme jo voineet ylpeinä liimailla lähetyksiimme!

Liitteenä vielä linkki Itellan tiedotteeseen aiheesta:

Allekirjoita tämä adressi

TAI

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista sivustollamme. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö kesäajasta luopua?