Ei turvapaikanhakijoita Lapuan kristilliselle opistolle

Vastustamme turvapaikanhakijoiden sijoittamista Lapuan kristilliselle opistolle ja pyydämme tästä päättäneitä tahoja pyörtämään päätöksensä vastaanottamisesta.

Lapuan kristilliselle opistolle ollaan valmiudessa ottaa nuoria (16-17 v.) turvapaikanhakijoita mikäli Maahanmuuttovirasto heitä haluaa sinne sijoittaa. Me allekirjoittaneet vastustamme tätä aikomusta mm. seuraaviin syihin vedoten:

- Viime aikoina on tapahtunut useita raiskauksia, joissa tekijänä on ollut turvapaikanhakija, osassa tapauksia nimenomaan nuori turvapaikanhakija.

- Samoissa kiinteistöissä opiskelee ja asuu nuoria tyttöjä, jotka näin ollen ovat suoraan vaaravyöhykkeellä.

- Kristillisen opiston läheisyydessä sijaitsee sekä ylä- että alakoulu, joiden oppilaiden turvallisuus vaarantuu.

- Mahdollisten tulijoiden taustasta ja todellisesta iästä ei ole takeita. Supon mukaan Suomeen on saapunut turvapaikanhakijoiden mukana terrorismikytköksiä omaavia henkilöitä eikä monien ikä ole vastannut todellisuudessa heidän ilmoittamaansa ikää.

- Lapua on ollut hyvä ja turvallinen paikka lapsiperheiden asua ja elää. Emme halua alkaa pelkäämään lastemme ja nuortemme turvallisuuden ja koskemattomuuden puolesta. Viime aikoina on uutisoitu paljon turvapaikanhakijoiden häiriökäyttäytymisestä, joka kohdistuu naisiin, lapsiin ja nuoriin. On seurattu, kuvattu kameroilla, huudeltu perään ja jopa käyty käsiksi. Emme suostu siihen, että keskustan alueesta tulee lapsille ja nuorille turvaton paikka liikkua. Mielestämme tässä asiassa on laitettava oman kaupungin naiset, lapset ja nuoret etusijalle. Ei ole oikein, että sijoittamisesta päätetään Lapuan asukkaita kuulematta.