Ajoteiden suolaus lopetettava

Ehdotan tällä adressilla ajoväylien suolauksen lopettamista. Nykyautojen hyvillä talvirengasominaisuuksilla tämä toimenpide olisi täysin mahdollista. Suolauksen lopettaminen säästäisi autokantaa, tiet pysyisivät paremmassa kunnossa, eikä suola imeytyisi maaperään. Näin ollen säästettäisiin suolaus-,ja tienkunnossapitokuluja, ja autokanta säilyisi parempana. Myös raskaaseen-, ja linja-autokalustoon voitaisiin alkaa käyttää enemmän talvirenkaita. Perustelen tätä adressia sillä , että Suomessahan on koko maassa talvirengaspakko, joten miksi ajokeli pitäisi olla kuin kesällä. Jokaisen pitää kumminkin varautua ajamaan talvella talvikelin mukaisesti. Suolauksen aiheuttama loska, jota ei kuitenkaan koskaan aurata pois, aiheuttaa mielestäni suuremman turvallisuusriskin pakkautuessaan ajoväylille, ja niiden väliin. Näin ollen ehdottaisin, että siirryttäisiin suolauksesta pelkkään auraukseen, jolloin tiet olisivat kumminkin puhtaat, ja ihmiset varautuisivat talvikeliin, kuten täällä joka vuosi on kumminkin tehtävä. Olen myös huomioinut omassa ajossani, kuinka paljon kuluu lyhyellä työmatkalla esimerkiksi lasinpesunestettä, kun lasi on koko ajan valkoinen suolauksesta johtuen. Kaikki autoista ja vaatteista lähtien pysyisi myös siistimpänä, kun kuran ja loskan sijaan olisi puhdasta lunta.