Kieltäkää kasvissyönti

Kuten kaikki varmaan tietävätkin, Suomea vaivaa nykypäivän elämänmenon mukana syntynyt nirppanokkaisuus, kasvisyönti. Näinä päivinä kun päivitäisestä ruuasta ei tarvitse enää huolehtia, harmillisen monet ovat päättäneet ruveta '''valikoimaan''' ja olemaan syömättä lihaa tai jopa vielä kauheampaa: mitään eläimestä peräisin olevaa. Tämä on paitsi ihmisen luonnon vastaista (lihansyöntiin soveltuneet hampaat ja ruuansulatus) myös ihmiselle epäterveellistä. Kasvissyöjät eivät saa lihasta ja monista eläinpohjaisista tuotteista muuten saatavaa tarpeellista proteiiniannosta ja saavat näin monia ikäviä valkuaisaineiden puutteista johtuvia tauteja. Myös Raamattu toteaa heti luomiskertomuksessa, että ihmisen tehtävä on valjastaa kaikki muut eläimet omaan käytöönsä.

Ehdotankin siis, että Suomen terveysvirasto puuttuisi tähän asiaan järjestämällä laajoja kasvissyönnin vaaroista kertovia kampanjoja ja lähettäisi kaikki tällä hetkellä kasvissyöjiksi tunnustautuvat terveydenhoitolaitoksiin diagnoitaviksi ja hoitoon. Järjestelmää voitaisiin ulottaa jopa kouluterveydenhoitoon saakka, jossa kouluterveydenhoitajat seulovat lasten parista mahdollisia kasvissyöjiä.

Kun tämä adressi on kerännyt miljoona nimeä (noin 18% suomen väkiluvusta) lähetän tämän adressin Suomen terveyslautakunnalle puitavaksi. Siihen saakka sanon vain, että mikäli haluat keskustella aiheesta rakentavasti ja hyvin perustelluin argumentein, vastaan mielihyvin jättämiisi kommentteihin. Jos taat kirjoitat "Exä tiiä et eläinten syönti o vääri..." tyyppisiä lapsellisen uhmamielen ja typeryyden kiteytymiä, voit olla varma, että sillä tulee olemaan... ''seuraamuksia''.

Juuri vähän aikaa sitten sain tämän kommentin kasvissyönnistä:

"''Kasvit ovat myös elollisia olentoja, ne on vain helpompi saada kiinni. Kasvit eivät pysty edes ilmaisemaan kärsimystään. Esimerkiksi porkkanat kiskotaan väkisin maasta ja raastetaan julmasti vain meidän itsekkäiden ihmisten ruuaksi! Itse syön pelkästään kiviä.''" -Käyttäjä:Napoleon

Juttu oli omasta mielestäni silkkaa huumoria, mutta pistää miettimään...

Antikari Antipeitsamo    Ota yhteyttä adressin tekijään