Englannin kielikerhot Espoon ostopalvelupäiväkotien arkeen!

Toimin viime vuoden ajan Espoon alueella EduKakadun® pienyrittäjänä tarjoten englannin kerhoja 2,5-10-vuotiaille lapsille yksityisissä päiväkodeissa, ostopalvelupäiväkodeissa ja kunnallisissa kouluissa. Kerhot ajoittuivat normaalin päiväkotipäivän arkeen aikavälillä 8.15-15.45 ja kouluissa koulupäivän jälkeiseen aikaan. Ostopalvelupäiväkodit ovat yksityisiä päiväkoteja, joilden kanssa Espoon kaupunki on tehnyt ostopalvelusopimuksen.

Englannin kerhot olivat suosittuja ja pidettyjä, ja monet olivat halukkaita jatkamaan kerhoissa myös lukuvuonna 2016-2017. Täysin yksityisissä päiväkodeissa ja kunnallisissa kouluissa toiminta mahdollistuu myös tänä lukuvuonna mutta Espoon kaupunki on linjannut, ettei toimintaa ole enää mahdollista järjestää ostopalvelupäiväkodeissa päiväkotipäivän aikana. Tämä on iso menetys niin lapsille, jotka ovat saaneet harrastaa englantia parhaimpana vireilläoloaikanaan ilman, että se on pois yhteisestä ajasta vanhempien kanssa, kuin vanhemmille, jotka ovat voineet tarjota lapsilleen harrastuksen ilman edestakaista viemistä ja tuomista harrastuspaikalle. Minulle pienyrittäjänä tämä on myös iso menetys, sillä pystyin tekemään itselleni äärimmäisen mieluista työtä päivätyönä ja tarjoamaan innokkaille oppijoille ensiaskeleet englannin kielen parissa.

Haluankin ilmaista Espoon kaupungille, että linjaus, joka kieltää päiväkotipäivän aikana tapahtuvan kerhotoiminnan, on epämieluinen monille ihmisille.

Jos haluat tukea ilmaisuani niin allekirjoita tämä adressi ke 31.8.2016 mennessä, jonka jälkeen toimitan adressin Espoon kaupungille!

Kiitos!

Virpi Miettinen / EduKakadu    Ota yhteyttä adressin tekijään