Erotaan Euroopan Unionin jäsenyydestä ja irtaudutaan Eurosta

Nyt on vihdoin aika vaatia eroa Suomen EU - jäsenyydestä ja Euro - raha-ja talousjärjestelmään kuulumisesta. Viime aikoina vain pieneltä osin on uutisoitu EU:n talousvaikeuksista vaikka ongelma on laaja ja tulee nielemään aina vain suurempia miljardeja tai jopa biljardeja Euroja EU:n Euroon kuuluvilta jäsenmailta.

Jonossa on jo Kreikan jälkeen Italia, sitten Espanja ja myös Ranska olisi sen jälkeen velkakriisissä. Kyseessä on pohjaton kuilu jonne uppoaa rahaa biljoonia euroja. Se on pois peruspalveluista Suomessa kun rahat otetaan koulutuksesta, vanhustenhuollosta, terveydenhuollosta ja päivähoidosta ym. Kyseiset velat eivät ole valtioiden velkoja vaan yksityisten liikepankkien velkoja.

Näistä alla olevista linkeistä kannattaa hakea lisätietoa asiaan koska valtamediat ei niistä kerro julkisuuteen kuin pintaraapaisun jos sitäkään. Tänne kun ei mahdu kaikkia kirjoittamaan. Verkkomedia on valtakunnan ainoa puolueeton ja avoin kansalaismedia.

Myöskään EVM Euroopan Vakausmekanismin sisällöstä ei ole puhuttu mitään suomalaisille ja alla lisää aiheesta,

Lue lisää, http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=420

Vakausmekanismin leivissä ei virkavastuu paina

Lue lisää, http://euroetana.blogspot.com/2011/05/vakausmekanismin-leivissa-ei.html

Perustuslakimuutos hyväksyttiin - yhteenveto siitä mitä on tapahtunut

Valtaoikeuksia siirrettiin maamme ulkopuolelle

Mitkä tulevat olemaan ne kansainväliset toimielimet? EU, NATO, YK, IMF? Edes sille, millaista valtaa voidaan luovuttaa, ei tehty rajoituksia.

The Telegraph -lehden Ambrose Evans-Pritchard on kirjoittanut politiikasta ja taloudesta 30 vuotta. Evans-Pritchard puhuu "tavoitteista painostaa ja pakottaa niukkuustyranniaa EU-valtioihin, ei jakaa jäsenvaltioiden velkarasitusta." Evans-Pritchardin mukaan tarkoitus on "poliittisen unionin, Euroopan imperiumin, pystyttäminen, mitä hallitukset edistävät finanssikriisin, vakausvälineiden, perustuslakien rikkomisten ja ilman kansanäänestystä tehdyn velkaannuttamisen varjolla kaikissa EU-valtioissa."

Brittinäkemyksen valossa Suomen perustuslakimuutoksen uudet kirjaukset saavat lisäulottuvuuksia, jotka ovat kauhistavia.

Heikki Talvitie, pitkän linjan diplomaatti, kirjoitti artikkelissaan Perustuslaki ja suvereniteetti: "Suomalaisen eliitin mielestä itsenäisyytemme edellytys on, että luovumme itsenäisyydestämme länteen, jotta säilyttäisimme itsenäisyytemme itään…"

Lue koko juttu täältä, http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1613

Kyselyt paljastavat: EU:n kannatus Norjassa ja Suomessa pohjalukemissa

Norjan ja Suomen iltapäivälehtien kyselyt antavat EU:n kannatukselle tyrmäävän tuloksen. Vain hiukan yli 10% kansalaisista Norjassa ja Suomessa äänestäisi nyt EU:n puolesta.

EU:n kannatus Suomessa ennätysalhaista

Iltalehti käynnisti vastaavan kyselyn 31.10.2011 ja kun vähän  alle 5 000 vastaajaa on ilmoittanut mielipiteensä EU:n puolesta tai sitä vastaan, saamme havaita olevamme Norjan tutkimuksen kanssa lähes täysin samoissa lukemissa.

- Vain 14% kansalaisista kokee EU:n olevan sen jäsenyyden arvoinen!

(Äänestys oli 31.10.2011 klo 12.50)

Vaihtoehto EU:lle on ETA

Lohjalainen Pentti Salmela ja kouvolalainen Ari Hyvönen kritisoivat Hesarin yleisönosastossa (HS 18.11.) EU-hurmosta ja EU-epäkriitisyyttä, jota suomalaiset poliitikot valtakunnan johdossa ovat tähän asti edustaneet. Oikeutetusti he molemmat penäävät EU-kriittisen kansanosan ääntä kuuluville myös valtamediassa. Molemmille heille lohdutukseksi haluan todeta, että EU-kriittisiä puolueita löytyy ja, että EU:sta voidaan erota ilman taloudellisen yhteistyön lopettamista.

Euroopan talousalueen, eli ETA:n jäsenyyshän on meille tuttu olotila, jossa olimme viimeksi reilu 15 vuotta sitten. Siis vuotta ennen liittymistä EU:hun. ETA, eli Euroopan talousalue, on se taloudellinen yhteisö, johon EU:n lisäksi kuuluvat Norja, Islanti ja Liechtenstein. Eroamalla Euroopan unionista Suomi siis palaisi takaisin kolmen Eurooppalaisen maan joukkoon neljäntena ja tasavertaisena kumppanina. EU:sta eroaminen olisikin itse asiassa ennemminkin nähtävä ETAan palaamisena, kuin erona EU:sta. Kuitenkin niin, että EU:sta ero merkitsee poliittisen liiton loppumista ja taloudellisen yhteistyö jatkumista.

Ero EU:sta tapahtuu Lissabonin sopimuksen periaattein

Laillisesti eroaminen EU:sta tapahtuu Lissabonin sopimuksen ns. SEU-osan mukaan. SEU 50 artiklan 1 kohta toteaa: ”Jäsenvaltio voi valtiosääntönsä asettamien vaatimusten mukaisesti päättää erota unionista.” Suomen perustuslaki ei eroamista estä.

SEU 50 artiklan 2 kohta toteaa, että Jäsenvaltio, joka päättää erota, ilmoittaa aikomuksestaan Eurooppa-neuvostolle. Unioni neuvottelee ja tekee kyseisen jäsenvaltion kanssa sopimuksen eroamiseen sovellettavista yksityiskohtaisista määräyksistä Eurooppa-neuvoston antamien suuntaviivojen perusteella ja ottaen huomioon puitteet, jotka sääntelevät kyseisen valtion myöhempiä suhteita unioniin.”

Liukuma EU:sta ETAan tapahtuisi muutamassa vuodessa

Suomi voi siis neuvotella siirtymän takaisin ETA-jäsenyyteen tapahtuvan siten, että markka ehditään taas ottaa käyttöön sekä painaa valuutta ja uusia lainsäädännön muutosta tarvitsevat osat. Yhteistyö ja taloussuhteet Unioniin eivät eron myötä katkeaisi, mutta Suomen riippumattomuus ja itsenäinen lainsäädäntövalta sitä vastoin palautuisivat ja saisimme taloudellisen itsemääräämisoikeutemme takaisin kun meillä olisi oma valuutta, markka. ELI: ei EU:lle on todellinen mahdollisuus !

Liity mukaan tukemaan vaihtoehtoa Euroopan Talousalue ETA, https://www.facebook.com/EuropeanEconomicArea

Entäpä ETA, mitä se toisi sellaista mitä EU:ssa on ?

ETA-alueen hyvyys on juuri siinä, että se toisi kaiken EU:n hyvän, mutta huonot osat jäisivät pois.

* Suomi saisi taas kerätä omat tullitulonsa. Vuonna 2009 maksoimme EU:lle tulleja noin 750 miljoonaa. Se on uskomatonta mitä sillä voisi tehdä suomalaisessa terveydenhuollossa ja koululaitoksessa. Sillä määrällä saisi kuntoon hyvin paljon asioita, koska tuo summa joudutaan maksamaan vuosittain.

* Suomi saisi edelleen käydä kauppaa EU-maiden kanssa. Norja on Sveitsin ja Liechtensteinin kanssa ETA-maita ja ne käyvät onnistuneesti kauppaa EU:hun. Suomikin voisi.

* Suomi on jo ETA-jäsen! Kyllä, ETA-sopimus on edelleen voimassa ja eroamalla EU:sta sen suhteen ei tarvitsisi tehdä mitään, vaan asiat palaisivat ns. entiselleen.

* SCHENGEN-alue koskisi edelleen Suomea. Ei eroaminen EU:sta tarkoita matkustamisen vaikeutumista.

Myös muut Euroopan maat hyötyvät siitä jos ne eroavat EU:sta ja tekevät kauppaa ETA-sopimuksen kautta koska jokaisen maan hallitukselle palaa oikeus päättää poliittisista omaa valtiota koskevista asioista.

Liity myös mukaan Facebook ryhmään Suomen perustuslaillinen kansanyhdistys - SPK ry.

Nyt on aika toimia Suomen ja suomalaisten parhaaksi !