EROTTAKAA JOHTAVA HYGIEENIKKO SEPPO KANGAS!

kennel_heart_hunters1.JPG

Seinäjoen kaupungille

Tiedoksi: Maa- ja metsätalousministeriön oikeudellinen yksikkö

Kauhavalaisessa kennelissä jouduttiin äskettäin lopettamaan kissoja ja koiria, jotka eivät vielä olleet kuolleet "itsestään".

Eräs tapauksesta enemmän tietävä henkilö kirjoitti minulle näin:

"... vuokraisäntä oli käynyt siellä aiemmin ja huomannut että siellä on eläimiä niin nämä ELSUT OLI ODOTTANEET PERJANTAIHIN ennen kun menivät sinne koska perjantai on ainoa päivä jolloin teurastamo ottaa hevosia vastaan!! Eli eläinten annettu kärsiä siellä vielä muutama päivä. Uskomatonta hommaa!"

Eli Kangas odotti, että saatiin hevonen lihoiksi minkä tähden sekä hevonen että muut eläimet joutuivat kitumaan. Tämä saattaa Seppo Kankaan jeesustelun mtv3-uutisissa yhä karmivampaan valoon.

Kangas on myös useassa lehdessä kertonut että eläimet on haudattu ja mitään ei jätetty tontille lojumaan. Ruumiit oli "lojuneet" siellä edelleen tiistaina ja tiistai-iltana haettu Eviralle ruumiinavaukseen ei suinkaan haudattu.

Kennelin valvontaa on vuosia "hoitanut" valvontaeläinlääkäri Helena Koskentalo, joka on sopivasti vuosilomalla ennen eläkkeelle jäämistään kesällä 2018. Näin hänen puhelinvastaajassaan gsm 0400 185 778.todetaan Kuvassa näemme mistä valvontaeläinlääkärit nostavat palkkaa.

"Olen vuosilomalla ja siirryn eläkkeelle 1.6.2018."

Kerrotaan, että kennelin pitäjä uhkaili Koskentaloa niin rankasti, että hän ei uskaltanut tehdä tarvittavia toimenpiteitä. Nähtävästi poliisia asia ei ole kiinnostanut.

Koskentalon esimies on kaupungin johtava hygieenikko Seppo Kangas. Hän suoritti viimeisimmän tarkastuksen kennelissä. Soitin Kankaalle pyytääkseni tarkastuspöytäkirjoja ko. kennelin tarkastuksista. - En mainitse kennelin nimeä siksi, että mielestäni viranomaiset ovat suuremmassa vastuussa kuin joku ilmeisestikin syvästi mielenterveysongelmainen henkilö.

Kangas kysyi olenko asianosainen, vaikka tarkastuspöytäkirjat ovat julkisia asiakirjoja. Vastasin, että tässä kohta jokainen on asianosainen, koska tämä juttu leviää netissä ja ihmiset ovat helvetin suuttuneita. Kangas naurahti omituisesti.

Monille saattaa tulla yllätyksenä, että tämä tapaus ei suinkaan ole poikkeus vaan aivan tyypillinen eläinsuojeluviranomaisten työn tulos.

Nähtävästi kustannussyistä eläimet ohjelmallisesti jätetään ottamatta huostaan kunnes ne joko kuolevat itsestään tai voidaan "eläinsuojelullisista" syistä lopettaa.

Eläinten hyvinvoinnilla ja virkakoneistolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kun tällaisia tapauksia sattuu, kukaan ei koskaan näytä olevan vastuussa mistään.

Me vaadimme Seppo Kankaan erottamista virastaan esimerkiksi muille eläinsuojeluviranomaisille. Esimiehenä hänellä on täytynyt olla tietoa kyseisen kennelin tilanteesta. Tosin Koskentalolla ei Aluehallintoviraston mukaan ole ollut velvollisuutta raportoida tekemisistään esimiehelleen. Aluehallintovirasto käsittelee lähinnä vain valituksia eli he eivät aktiivisesti seuraa eläinsuojelutapauksia.

Lisäksi pyydämme Maa- ja metsätalousministeriön oikeudellista yksikköä huomioimaan uuden eläinsuojelulain valmistelussa myös se epäkohta, että kukaan ei tällä hetkellä todella valvo eläinsuojeluviranomaisten toimintaa. Aluehallintovirasto vain käsittelee mahdolliset valitukset, luonnollisesti viranhaltijan eduksi. Eli sen tehtävä on lähinnä suojella viranomaisia.

Elisa Kissa-Öberg    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Tulisiko yritystukia vähentää?