Espoolisä säilytettävä

mm. Länsiväylä viikonvaihde 28.2.09 kertoo seuraavaa:

"Espoo tulee pienentämään radikaalisti tai kokonaan poistamaan kotihoidontuen Espoo-lisän, poistaa maksuttoman puistoruokailun kesäisin, sulkee neuvoloita, vähentää päiväkoti henkilökuntaa, vähentää huomattavasti pitkäaikaissairaiden kontrollikäyntejä, sulkee kesäksi terveyskeskukset yms.

Eli 15,5 miljoonan leikkaukset vuonna 2009 koskisivat sosiaali- ja terveystointa ja eritoten ne kohdistettaisiin lapsiperheisiin."

Haluamme kerätä adressin, jossa vaaditaan

1)Espoon kotihoidontuen Espoo-lisää säilyttämään nykytasolla ja
2)ettei päivähoidon & neuvoloiden verkostoa & ed. mainittujen henkilökuntaa vähennettäisi vaan päinvastoin lisättäisiin tarpeen ja lasten turvallisen hoidon takaamisen vaatimalle tasolle.

Nythän ko. kriteerit monin paikoin ympäri Espoota eivät toteudu alimiehityksen ja henkilökunnan palkkauskiellon vuoksi.

Jos suunnitellut leikkaukset menevät lävitse kaupungin päättävissä elimissä. Olisi supistuksien tarkoitus astua voimaan 1.6.2009.

*******************************************************************
Tiedote: Olemme antaneet sähköpostitse tämän adressin tiedoksi kaikille Espoon valuutetuille ja varavaltuutetuille. 6.4. on Espoon valtuuston kokous, jossa ko. säästötoimista tullaan päättämään, valtuuston kokoukset ovat kaikille avoimia ja sinne voi jokainen mennä vaikuttamaan lisätietoja http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11869;549;1009;1018

Lisää nimiä adressiin toivoten Satu Partanen