Euroviisujen Suomen tuotanto vaihdettava

Suomen Yleisradion toimitusjohtaja ja hallitus.

Me allekirjoittaneet toivomme, että Uuden musiikin kilpailun ja Eurovision laulukilpailujen Suomen delegaation tuotanto vaihdetaan. Suomen euroviisukarsinnan vuonna 2012 korvannut Uuden musiikin kilpailu ei ole täyttänyt tehtäväänsä odotetulla tavalla. Musiikin tekijöiden ja yleisön kiinnostus kilpailua kohtaan on laskenut, josta tärkeimpänä osoituksena tv-katsojalukujen raju pudotus.

Uuden musiikin kilpailu on näyttäytynyt yleisölle sekavana ja vaikeasti tavoitettavana. Ohjelman konsepti ja säännöt ovat muuttuneet lähes joka vuosi, ja joskus jopa kesken vuoden. Tuotanto ei ole palvellut yleisöä eikä tekijöitä perustelemalla näitä päätöksiään.

Pitkäjänteinen työ on jäänyt puuttumaan, vaikka ohjelmasarja on jatkunut jo kahdeksan vuotta. Tämä on heijastunut myös Suomen menestykseen kansainvälisessä Eurovision laulukilpailussa, jossa tulokset ovat jääneet vaatimattomiksi. Uuden musiikin kilpailun kautta vuosina 2012-2019 valituista kahdeksasta Suomen edustajasta vain kolme on päässyt finaaliin ja sielläkin sijoitukset ovat vuotta 2014 lukuunottamatta olleet viimeisten joukossa.

Uusi tuotanto mahdollistaisi tuoreen innovatiivisen ja inspiroituneen otteen Suomen euroviisukarsinnan toteuttamiseen ja Suomen edustajan valmentamisen kansainvälistä kilpailua varten. Suomen euroviisukarsinnasta on tehtävä avoimempi ja monimuotoisempi koko Suomen kansaa kiinnostava musiikkikilpailu. Samalla yleisön kiinnostus euroviisuja kohtaan lisääntyisi ja katsojat saataisiin takaisin television ääreen.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Tony Latva voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko kauppojen aukiolorajoituksista luopua?