FAI:n kulttuurialan puolesta!

Alasajoa toisen asteen koulutuksissa!

Tällä hetkellä näyttää siltä, että keramiikka-alaa ollaan ajamassa alas FAI:n taholta ja keräämme adressia koulumme puolesta, jotta ainoaksi jäänyttä toisenasteen keramiikan opetusta ei lopettettaisi! Ongelma kohdistuu koko Tammelan toimipisteen tulevaisuuteen ja sen satavuotiaan historian päättymisen uhkaan.

Tammelan veistokoulu avattiin 1.11.1911. Koulussa on edellisen sadan vuoden aikana koulutettu lukematon määrä käsityön ammattilaisia: puu-, metalli-, koneenkorjaus-, rakennus-, kudonta-, tekstiili-, vaatetus- ja keramiikka-alan osaajia. Vuodesta 1994 Tammelan toimipisteessä on voinut opiskella käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinnon (artesaani). Nykyiset koulutusalat ovat tekstiili- ja vaatetusala sekä keramiikka. Toimintaa supistettiin vuonna 2010 kun puu-alan opinnot lakkautettiin.

Lisätietoa: http://www.forssanlehti.fi/?pageid=32&parent0=19&parent1=32&newstitle=FAI:n%20Tammelan%20toimipisteen%20tulevaisuus?

Tietoa oppilaitoksesta: http://www.fai.fi/portal/koulutusalat/kulttuuriala/kasi-_ja_taideteollisuus/

Allekirjoittamalla tuet ja autat meitä viemään asiaa eteenpäin!