G-junien liikennöintiä jatkettava!

VR on yksipuolisella ilmoituksella päättänyt lopettaa Helsingin ja Järvenpään Saunakallion väliä liikennöineen G-junan vuorot 15.8.2011.

G-junat ovat kulkeneet välillä Saunakallio-Järvenpää-Kyrölä-Pasila-Helsinki. Lähtöjä junalla on ollut molempiin suuntiin kuusi kertaa jokaisena arkipäivänä. Vuoro on ollut alueellaan suosittu ja pidetty, varsinkin juuri työmatkayhteytenä. Se on osaltaan ollut helpottamassa myös muiden junien ruuhkaisuutta pääradalla.

G-junan vuorojen lopettaminen on suuri menetys varsinkin Järvenpään alueen ihmisille ja etenkin Saunakallion, Järvenpään ja Kyrölän työmatkalaisille. On kohtuutonta VR:n taholta yrittää perustella lakkauttamispäätöstä ratapihan tilanpuutteella tai matkustajamäärien vähäisyydellä. G-junat ovat tarpeellisia ja suosittuja.

G-junavuorojen lakkautuksilla saadaan aikaan vain mielipahaa työmatkalaisille ja entistä pahemmat ruuhkat varsinkin jo ennestään työmatka-aikaan tupaten täynnä oleviin H- ja R-juniin. Siksi vaadimme, että G-junien liikennöintiä jatketaan entiseen tapaan.

Teija Eskola, Tuusula

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Teija Eskola voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö valtion kasvattaa tukeaan kulttuurille ja taiteelle?