Haltiakuusen leikkikoulutoiminnan tulee jatkua Untolassa!

Viime viikolla 29.1.2014 Keravan kasvatus- ja opetuslautakunnan kokouksessa päätettiin, että leikkikoulutoiminta Untolan Haltiakuusessa päättyy. Syksystä 2014 alkaen leikkikoulut toimivat päiväkotien yhteydessä.
Mikä on todellinen säästö, jos sama määrä lapsia jatkaa toisaalla leikkikoulussa ja lastentarhanopettajat jatkavat myös työssään? Talo jää käyttäkustannuksineen Keravan kaupungille, vaikka se siirtyisikin pois varhaiskasvatuksen budjetista.
Kuinka leikkikoulu ja naperokerhotoiminta mahtuu jo ennalta täysiin päiväkoteihin?
Eikö pienillä ole oikeus kiireettömään ja rauhaisaan tutustumiseen kodin ulkopuolella?
Leikkikoulussa ja naperokerhossa olevat lapset ovat juuri niitä lapsia,jotka eivät ole tottuneet suuriin lapsiyhteisöihin ja siksi integrointi päiväkoteihin on heille aika raju aloitus.
Päiväkodissa toimiva leikkikoulu/naperokerho on lapselle stressaava ympäristö jos haetaan virikettä kodin rinnalle. (Paljon sijaisia,lapset ja aikuiset vaihtuvat) Se varmasti kuormittaa myös päiväkoteja, henkilökuntaa ja tiloja.
Untola on ihanteellinen ja rauhallinen paikka lapselle kasvaa ja kehittyä, siellä on kodinomainen ilmapiiri. Untolassa lapset tuntevat olevansa osa "omaa porukkaansa" Ryhmä Naperoita, Naavoja ja Neulasia, eivät vaan ylimääräinen lisä joka ei ole oikein tervetullut..
Untolassa perheet tapaavat toisiaan, tutustuvat ja saavat elintärkeää vertaistukea, se on tärkeä henkireikä monelle kotiäidille ja -isälle. Päiväkodeissa vanhempien kohtaaminen ei samalla tavalla onnistu. Untolan leikkikoulu ja naperokerhotoiminta on hyvä ja toimiva kokonaisuus, miksi se lopetettaisiin?
Talo on ulkoa ja sisäpuolelta maalattu viime vuonna. Puhutaan,että kiinteistöstä koituu kustannuksia, remontoitiinko talo sitten turhaan? Mikä on vasta remontoidun rakennuksen kohtalo?