Haluamme palkkatyötä, emme pakkotyötä!

Hallitus ajaa voimalla läpi laajempaa osallistavaa sosiaaliturvaa. Käytännössä tämä tarkoittaa pakkotyötä eli jos et tee palkatonta työtä sinulle määrätyssä paikassa, et saa korvauksia.

Tällä hetkellä on esillä kahden tunnin päivittäinen työvelvollisuus, mutta entä ensi vuonna? Neljä tuntia ja sitä seuraavana kuusi tuntia? Kunnes ollaan tilanteessa, että pakkotyöläiset korvaavat vakituisen työvoiman. Kuten nyt on esillä, että pääsääntöisesti kunnat korvaavat palkkatyöläiset  osallistavan sosiaaliturvan piirissä olevilla henkilöillä. Kuin kirsikkana kakun päällä lisänä, myös yksityiset työnantajat saavat mahdollisuuden käyttää tätä heille ilmaista työvoimaa. Lopputulos lienee lisää irtisanomisia, jotta saadaan valtion maksamaa orjatyövoimaa tilalle yrityksiin. Kuka sitä enää palkkaa haluaa maksaa duunareille, kun ilmaiseksikin saa.

Emme hyväksy suunniteltua "osallistavaa", siis orjuuttavaa, sosiaaliturvaa, vaan vaadimme, että valtio ryhtyy toimiin luodakseen uusia työpaikkoja ihmisoikeuksia kunnioittaen.

Turun metallityöväen ammattiosasto ry 49

Adressin vienti eduskuntaan

14.01.2014 19:44

Alustava tieto: viikolla 7 adressi toimitetaan eduskuntaan. Päivämäärä on vielä auki kunnes saamme tiedon eduskunnasta, koska adressi päästään luovuttamaan. Asiasta tiedotetaan lisää lähiaikoina.

Metalli 49