Hämeenlinnan Sairion puiston säilyttäminen leikkipuistona

Hämeenlinnan Sairion puisto on suosittu pienten lasten leikkipaikka. Allekirjoittamalla adressin voit vaikuttaa puiston säilyttämiseen kaiken ikäisten lasten leikki ja pelipaikkana.

Sairion puistosta ollaan poistamassa kaikki pikkulasten toiminta hävittämällä siellä nyt sijaitsevat leikkipaikat ja välineet: hiekkalaatikot, keinut ja  liukumäet.

Paikalle aiotaan rakentaa nuorisolle sunnattu skuutti/skeittipuisto. Puisto aiotaan asfaltoida 20 x 30 metrin alueelta.

Vaadimme että Sairion puistoon suunniteltu skuutti/skeittipuisto rakennetaan sille paremmin sopivaan paikkaan ja pienten lasten puisto säilytetään leikkipaikkoineen ja välineineen.

Suunniteltu 20 x 30 metrin alue on käytettävissä esimerkiksi läheiseltä hiekkakentältä (koko 85 x 40 metriä) missä se ei veisi pienten lasten leikkipaikkoja. Hiekkakentän käyttö on vähäistä ja talvella se on ollut vain osittain jäädytetty. Hiekkakentälle mahtuisi vielä juniorikokoinen pesäpallokenttä skuutti/skeittipuiston rakentamisen jälkeenkin.