Hammashoidon jatko Matinkylässä on turvattava

Hammashoidon jatko Matinkylässä on turvattava   Matinkylän terveysasema ja hammashoitola ollaan sulkemassa ja palvelut siirretään kokonaan pois tältä alueelta. Työntekijät ovat saaneet juuri joulun alla tiedon uusista sijoituspaikoista. Huoli Matinkylä-Olarin hammashoidon palveluista on suuri. Matinkylän alueen asukasmäärä kasvaa, mutta julkisten palveluiden saatavuus heikkenee. Hammashoito on tärkeä sekä ennaltaehkäisevä että hoitava palvelu, jonka tulee olla helposti saatavilla. Pitkä välimatka vaikeuttaa esimerkiksi koululaisten hoitoonpääsyä, kun vanhempien pitäisi pystyä kuljettamaan heitä kesken työpäivän toiselle puolelle Espoota. Huonosti liikkumaan pääsevät vanhukset ja liikuntarajoitteiset ovat myös ongelmissa, ja juuri heille hammashoito on tärkeä osa yleisterveyden ylläpitoa. Samaan aikaan ollaan sulkemassa myös Puolarmetsän sairaalan ja Kuitinmäen hammashoitoloita. Matinkylä-Olarin alueelle on muodostumassa todella suuri tyhjiö terveyspalveluiden osalta. Hammashoitola voisi jatkaa samoissa tiloissa siihen asti, kunnes Espoo järjestää vastaavat tilat esimerkiksi Ison Omenan palvelutorilta tai muuten järkevästi alueen asukkaita palvellen. Sote-uudistuksen luvataan parantavan palveluiden saatavuutta lähellä asiakkaita. Käytäntö on kuitenkin aivan muuta. Matinkylän hammashoitolaa ei tule siirtää pois sieltä, missä palvelua tarvitaan, varsinkaan kun tulevaisuuden lopullisesta sijoituspaikasta ei ole tietoa. Kunnan tulee pystyä kertomaan milloin ja missä hammashoitoa tulevaisuudessa järjestetään Matinkylä-Olarin asukkaille.

Matinkylän hammashoitolan henkilökunta

azizeh lotfallahi    Ota yhteyttä adressin tekijään