Hangon Posti säilytettävä

Hangon Postin toiminta sen nykyisissä tiloissa säilytettävä!

Hankolaiset ja Hangossa toimivat yritykset näyttävät hiljaisesti hyväksyvän Itella Oy:n suunitelman Hangon historiallisesti ainutlaatuisen postitoimipaikan lakkauttamisesta. Posti on toiminut yhtäjaksoisesti sille vartavasten rakennetussa kiinteistössä Bulevardilla 1870-luvulta lähtien. On ennenkuulumatonta, että Itella Oy ei kunnioita omaa postihistoriaansa ja pyrkii lyhytnäköisiin taloudellisiin syihin vedoten lopettamaan kulttuurihistoriallisesti arvokkaan ja hyvin toimivan postitoimipaikan sen perinteisissä tiloissa. Suunnitelmien toteutuessa kaupunkilaiset menettävät postin myötä monipuolisen palvelupisteen asiantuntevine toimihenkilöineen. Näin Hanko taantuu kirkonkylän tasolle asiamiesposteineen. On tärkeätä muistaa, että mikäli mikään taho Hangossa ei asiamiespostiksi ryhdy, ei Itella Oy:kään voi viedä hankolaisilta heille kuuluvia postipalveluita.

Me allekirjoittaneet vetoamme Itella OY:hyn, että se luopuu Hangon postin lakkauttamisesta ja jatkaa postin toimintaa sen nykyisissä tiloissa.