Haukiputaan urheilukentän poistaminen kaavaohjelmasta

Valtuustoaloite koskien kirkonkylän urheilukentän poistamisesta kaavoitusohjelmasta.

Me allekirjoittaneet vaadimme että kunnan valtuusto poistaisi kaavoitusohjelmasta kirkonkylän urheilukentän kaavamuutoksen.
Me allekirjoittaneet vaadimme että urheilukenttä säilytetään lasten, nuorten ja myös aikuisten suorituspaikkana. Urheilukenttä sijaitsee kunnan liikuntakeskuksen yhteydessä eikä näin ollen ole järkevää aloittaa kentän suunnittelua muualle vaan säilytetään nykyinen kenttä joka sijaitsee myös koulujen vieressä.
Kentän käyttöastetta voitaisiin parantaa huomattavasti jos nurmipinnan sijaan kentässä olisi keinonurmi. Nurmikenttä on yks pohjois-suomen parhaimpia ja haluttu pelipaikka, kuntalaiset ovat ylpeitä kentän sijainnista sekä sen nurmikentän kunnosta. Juoksu ja muut suoritus paikat kaipaisivat ajanmukaistamista mutta toimivat toki näilläkin resursseilla.
(Länsituulen koulun yhteyteen rakennettava kenttä tulee mitoittaan sen koulun ja mahdollisen tulevan lukion sekä päiväkodin tarpeisiin)
Mahdollisella maan myynnistä saaduilla tuloilla kunta ei pystyisi rakentamaan uutta kenttää.

4.6. Epäselvyyksien poistamiseksi lisään hieman tietoa kentän kohtalosta.

Urheilukenttä poistettaisiin nykyiseltä paikalta ja sen paikalle rakennettaisiin kerrostaloja. Kunnalla ei ole rahaa rakentaa uutta kenttää, ei Annalankankaalle joka on kaukana koululaisista, ei vastaavaa kenttää Länsituulen koulun viereen sillä siellä ei tila riitä, eikä minnekään muualle sillä rahaa uuteen urheilukenttään Ei ole.

Aloitteen tekijä Ale A. Luokkanen

Adressi suljetaan täällä juhannuksena, joten kaikki urheilun ystävät toimikaa jotta lasten ja nuorten liikuntapaikka säilyy.