Helsingin matkapalvelukeskus purkuun

Puolitoistavuotisen toimintansa aikana Helsingin matkapalvelukeskus on osoittanut kiitettävää kekseliäisyyttä helsinkiläisten käyttäjiensä liikkumisen vaikeuttamisessa. Taksia voi edelleen joutua odottamaan loputtomiin (tunnin, kaksi ja rapiat päälle), hyvässä lykyssä sisätiloissa, huonommassa ulkona 20 asteen pakkasessa. Kimppakyydin merkeissä voi päästä yllättävälle pääkaupunkiseudun ympäriajolle, sopi se asianomaisen aikatauluun tai ei ja kun kyydissä on useampi kuin yksi pyörätuoli voi päästä tutustumaan sisävaatteissa vallitsevaan säätilaan, kuten esim. kaatosateeseen/lumimyrskyyn/paukkupakkaseen. Taksi saattaa tulla ajallaan, mutta sitä ennen saapunut tekstari kertoo sen olevan myöhässä eikä hyväuskoinen asiakas halua mennä odottamaan ulos sateeseen/pakkaseen; taksikuski ei vaivaudu ilmoittamaan saapumisestaan asiakkaan kännykkään vaan lähtee pois kuitaten tyytyväisenä nk. jullikan. Jos tällaisen toistumisen välttämiseksi pyytää tilatessaan hakua sisältä, pyyntöä ei välitetä taksikuskille. On korkea aika myöntää, ettei tästä koskaan tule sitä ”asiallista, joustavaa ja luotettavaa” kuljetuspalvelua, joksi projektin ”isät” sen luonnehtivat. Meillä oli sellainen, palataan siihen!