Hiekanpoisto aloitettava välittömästi!

Talvi on ollut leuto, sateinen ja lumeton. Kuitenkin kaupungeissa, kuten Vantaalla, hiekotettiin kävelyteitä roimasti joskus ~ + 3 kk sitten, pienen lumi- ja pakkaskauden aikana. Hiekka on sittemmin ollut vain harmina ja suoraan sanottuna turhan panttina.

Meitä on paljon, jotka nautimme koirinemme tai koiratta ilmaisesta ja virkistävästä lenkkeilystä kauniissa kaupungissamme. Terävää hiekkaa on joka lenkin aikana/jälkeen lenkkareissa, rikkoen sukat ja kengät, sitä on asunnossa, se haavauttaa koirien anturat ja pahimmillaan kiviä imeytyy anturoihin sisään! Hiekan pöliseminenkin on jo alkanut kevätauringon paisteessa.

Pahimmillaan kävelen koirieni kanssa mieluummin ajotiellä välttääkseni terävän hiekan päällä kävelyä.

Olen ollut yhteydessä Vantaan kaupungin katuosastoon, jossa minulle todettiin lyhyesti ja ytimekkäästi, että "Hiekanpoisto aloitetaan vasta kun yöpakkaset loppuvat". Mielestäni hiekkaa voisi ainakin jo hyvin poistaa suosituimmilta kävelyreiteiltä - jos sitä nyt on pakko seisottaa väkisin enää missään? Yöpakkasiahan on pahimmillaan vielä kesäkuussa.

Haluaisin kerätä muhevan määrän KATULENKKEILIJÖIDEN nimiä toimitettavaksi (Vantaan) kaupungille osoittamaan, että meitä on iso joukkio, joka haluaa kävellä puhtailla, kivettömillä kaduilla. On halunnut sitä jo 3 (kolme) kuukautta! Tilanne on sietämätön. Ja pistelevä.

Mietin eilen ajotiellä koirieni kanssa puikkelehtiessani, että ehkäpä hiekoitus voitaisiin jatkossa tehdä puolikkaalle kävelytielle, niin, että lumettoman talven osuessa edes toinen puoli jalkakäytävää olisi kivetön ja ihminen saisi halutessaan valita kävelläkö terävillä kivillä vai valitako kivettömän puolen!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Anita Sandqvist voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…