Hietasaaren puolesta

Hietasaaren kaavojen käsittely valtuustossa 12.12.2016 osoitti, että enemmistö valtuutetuista on täysin irrallaan todellisuudesta, jossakin omassa kuplassaan.
Tämä täytyy tulkita niin, että olemme tehneet tärkeää työtä, mutta saaneet vasta vähän aikaan. Työtä täytyy jatkaa, kunnes enemmistö valtuustostakin alkaa ymmärtää luonnon, kulttuurin, ihmisten hyvinvoinnin ja ihmisen kuulemisen päälle. Tai edes talouden...

Jos et ole vielä allekirjoittanut, niin allekirjoita nyt! Meitä on enää muutama vaille 2500, kun 765 paperiadresilla kerättyä nimeä lasketaan mukaan.

Kiitos, että olet mukana!

VETOOMUS OULUN KAUPUNGIN PÄÄTTÄJILLE

HIETASAARI SÄÄSTETTÄVÄ

Hietasaarella on suuri arvo oululaisten yhteisenä lähiluontokohteena ja paikallishistorian helmenä.

Hietasaaren lähiluonto turvaa Oulun kantakaupungin keskeistä hiljaista ja valosaasteetonta aluetta. Hietasaaren metsät ja luonto antavat kodin monimuotoiselle kasvistolle ja eläimistölle. Lisäksi alueella on hyvät harrastusmahdollisuudet jo nykyisin.

Saari on liian arvokas uhrattavaksi rakennetulle virkistystoiminnalle lisääntyvine liikenteineen ja meluineen.

KAIKKI ei sovi Hietasaareen! Valinta on Sinun: virkistysalue nykyisiä harrastusmahdollisuuksia kehittämällä tai huvipuisto - yksityinen loma-asutus.

Oulun kaupunginvaltuuston tulee 12.12.2016 palauttaa sekä huvipuisto-kaava että Vaaskiventien kaava uuteen valmisteluun, jossa tavoitteeksi otetaan saaren kehittäminen kokonaisvaltaisesti sen luonto- ja kulttuuriarvoja kunnioittaen. Huvipuistolle voidaan osoittaa toiminnallisesti ja liikenteellisesti sopivampi paikka Oulun seudulta.

(Ohjeita allekirjoittamisesta, lisätietoja ja mm. tulostettava paperiadressi nimien keruuta varten osoitteessa: http://hietasaarenpuolesta.blogspot.fi/ )

Oulussa 25.11.2016

Allekirjoittajat / alullepanijat (aakkosjärjestyksessä)

• Teuvo Blomster, Oulun Työväen Eläkeläiset ry