Huutoniemen terveysasema säilytettävä

Vaasan sosiaali- ja terveyslautakuntaan on tuotu esitys, että Huutoniemen terveysasema lakkautetaan tai siirretään pääterveysaseman tiloihin.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Huutoniemen terveysasema säilytetään Huutoniemellä.

Huutoniemen terveysaseman lakkauttaminen ei tuota erityisiä säästöjä Vaasan kaupungille. Lakkauttamista on perusteltu terveyspalvelujen "toiminnallisella tarkoituksenmukaisuudella". Se voikin olla tarkoituksenmukaista virkamiesnäkökulmasta. Terveysaseman käyttäjän näkökulmasta lakkauttaminen merkitsee, että terveyspalvelut lakkaavat olemasta lähipalveluja, mikä on tarpeellista erityisesti vanhuksille ja lapsiperheille. Lähipalvelun merkitystä korostaa, että bussiyhteydet esim. Melaniemeltä ja Teeriniemeltä pääterveysasemalle ovat nykyisellään erittäin heikot.

Huutoniemen terveysaseman väestö on 7700 henkeä. Alueen väkiluku on kasvussa. Vuonna 2008 Huutoniemen terveysasemalla oli enemmän lääkärikäyntejä kuin Ristinummen ja Gerbyn terveysasemilla, jotka on tarkoitus säilyttää terveysasemien uudelleenjärjestelyissä.

2735 ALLEKIRJOITUSTA

TÄMÄ ADRESSI LUOVUTETTIIN VAASAN SOSIAALI- JA TERVEYSLAUTAKUNNALLE TIISTAINA 8.9. KLO 16.30. PRINTTAUSVAIHEESSA NETTIADRESSISSA OLI 837 ALLEKIRJOITUSTA (LISÄÄ ON TULLUT SEN JÄLKEEN) JA PAPERIADRESSEISSA YHTEENSÄ 1898. KAIKKIAAN NIMIÄ LUOVUTETTIIN SIIS 2735. KIITÄMME KAIKKIA JOTKA OSALLISTUIVAT ADRESSIN KERÄÄMISEEN JA ALLEKIRJOITTIVAT SEN. TÄMÄN JÄLKEEN HUUTONIEMEN TERVEYSASEMAN LAKKAUTTAMINEN EI VOI OLLA PELKKÄ VIRKAMIESVETOINEN LÄPIHUUTOJUTTU!

JUHA TUOMIKOSKI, 050 - 3577 859