Ikuinen eläintenpitokielto Kuortaneen koirantappajalle!

Taas olemme saaneet tiedotusvälineistä lukea aika karmaisevaa tekstiä siitä, miten koiria ollaan kohdeltu ja pidetty nälässä. Tapauksessa vuoden ikäinen Siperianhusky näännytettiin nälkään Kuortanelaisessa rivitaloasunnossa. Koira pelastettiin elävänä mutta se menehtyi myöhemmin.

Samasta asunnosta pelastettiin myös nälkiintynyt, seitsenkuinen Rottweilerin pentu joka vaivoin pysyi elossa.

Aiheesta lisää:  http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/koirat-naannytettiin-nalkaan-kuortaneella-1.1009104

Ihmiselle joka antaa koiralle näin kiduttavan ja julman kuoleman pitäisi ehdottomasti antaa elinikuinen eläintenpitokielto. Jos omistaja ei kykene, tai ei viitsi hahmottaa sitä että koira on nälkäkuoleman partaalla,ei hän sitä pysty tekemään koskaan muulloinkaan. Voidaan oikeutetusti katsoa että omistajan kyky huolehtia eläimestä on rajoittunutta ja näin ollen mahdotonta tulevaisuudessakin.

Kaikki tämän adressin allekiroittaneet vaadimme sitä,että Kuortanelaiselle langetetaan oikeuskäsittelyssä ikuinen eläintenpitokielto.

Jouni Loukasmäki    Ota yhteyttä adressin tekijään