Ilkka takaisin riparille!

NettiAdressi  & oikaisupyyntö : Ilkka takaisin ripari-leireille!

Lopen Kirkkoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 13.9.2016 "vapauttaa" Lopen seurakunnan kappalainen Ilkka Juotteen rippikoulutyöstä v.2017 vastoin kappalaisen ja etenkin nuorten seurakuntalaisten toiveita, sekä valtuuttanut kirkkoherran etsimään sopivan henkilön hoitamaan rippikouluryhmää kesällä 2017. Toimi aiheuttaa lisäkustannuksia seurakunnalla.

"Ilkka-pappi" on ollut Lopen seurakunnalle parasta positiivista mainosta etenkin rippikoulutyössä jo vuosien ajan itse tekemine konfirmaatio-lauluineen vahvan persoonansa kera.

Juote on tehnyt vuosikymmenten saatossa monen jo varttuneen ja nykyisen nuoren rippikoulusta mielekkäämmän ja mieleenpainuvamman.
Monelle jopa Lopen seurakunnasta puhuttaessa ensimmäisenä tulee mieleen nimenomaan kappalainen Ilkka Juote.

Kappalainen Juotteella on edelleen palava halu toimia nuorten parissa. Päätöksessä vedotaan lasten etuun, mutta meidän näkemyksemme mukaan on nimen omaan lasten etu, että Juote saa olla leireillä mukana. Antakaamme hänelle myös viimeisille työvuosilleen mahdollisuus rippikoulujen pappina toimimiseen.

Me allekirjoittaneet vaadimme tämän adressin muodossa Lopen seurakunnan kirkkoneuvostolta oikaisua ja perumaan päätöksensä kokouksessaan 13.9.2016 pykälässä 128. Koskien kappalainen Ilkka Juotteen vapauttamisesta rippikoulutyöstä vuonna 2017 ja antamaan kappalainen Juotteen toimia Lopen seurakunnan rippikouluryhmien pappina myös jatkossa.

Kirkkoneuvoston päätös ei sisällä mitään sellaista seikkaa, joka estäisi kappalaista toimimasta rippikoululeirin pappina.Eilkä kappalaista ole kuultu päätöstä tehtäessä. Mikäli kirkkoneuvosto ei peru päätöstään vetoamme tällä adressilla Tampereen Hiippakunnan tuomiokapituliin puuttumaan päätökseen.

Lopella 26.9.2016 Kirkkovaltuutetut Joni Lähde (puh.0405476595 lahde.joni@gmail.com) ja Arttu Valonen