Pyörätuoliramppi Ilmari Aaltoselle Espoon Laurinlahteen

Ilmari4.png

Ilmari Aaltonen on nuori espoolainen perheenisä, joka joutui joulukuussa pyörätuoliin jalan amputoinnin takia. Hän tarvitsee kotinsa sisäänkäyntiin pyörätuolirampin.

Taloyhtiö ei ole antanut lupaa rampin rakentamiseen ilman kohtuuttomia ehtoja. Rampista ei tulisi kustannuksia taloyhtiölle, sillä sen rakennuttaisi ja omistaisi Espoon kaupungin vammaispalvelut. Muita taloyhtiön osakkaita ramppi ei häiritsisi, sillä kyseessä on paritalo, ja perheen oman asunnon sisäänkäynti. Tapauksesta voi lukea lisää 27.12.2022 julkaistusta uutisesta.

Yhdenvertaisuusvaltuutettu on jo muistuttanut taloyhtiötä, että sen tulee sallia ramppi ja tehdä kohtuulliset mukautukset, tai muuten yhtiö voi syyllistyä syrjintään.

Me Laurinlahden naapurit ja muut adressin allekirjoittajat vaadimme, että taloyhtiö antaa välittömästi luvan pyörätuolirampin rakentamiseen Ilmari Aaltosen kodin sisäänkäyntiin.

Emme hyväksy minkäänlaista vammaisten henkilöiden eriarvoista kohtelua tai syrjintää. Jokaisella on oikeus esteettömään ja turvalliseen liikkumiseen omassa kodissaan. Toivomme, että vuonna 2023 elämme jo maailmassa, jossa kaikille  taataan vammasta tai sairaudesta huolimatta mahdollisuus mahdollisimman normaaliin elämään.

Anna-Leena Savolainen    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Anna-Leena Savolainen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…