Haluamme pitää Isokylän koulun!!

Isokylän koulu

Seinäjoki tavoittelee prosentin vuotuisia säästöjä palveluistaan. Suurimmat säästöt aiotaan puristaa kouluverkosta. Lähtökohdaksi esitetään, että tulevaisuudessa pyritään vähintään kolmeopettajaisiin kouluihin. Se tarkoittaisi pienempien koulujen lakkauttamista. (Ilkka 8.6.2010)

Yksi näistä lopettamisuhan alla olevista kouluista on Ylistarossa sijaitseva Isokylän koulu.

Isokylän koulu on tällä hetkellä 2-opettajainen, 37 oppilaan koulu. Lisäksi koulussa on yksi täyspäiväinen koulunkäyntiavustaja ja yksi tuntiopettaja.

Isokylän koulun lakkauttamisesta saatavista säästöistä ei ole saatu varsinaisia, todellisia laskelmia, eikä virallisia laskelmia asiasta tunnu olevankaan!

Vuonna 2009 tehdyssä kuntaliitoksessa tehtiin yhdistymissopimus jossa mainitaan ”Koulun toiminta järjestetään opetuksellisista ja kasvatuksellisista lähtökohdista. Alakoulun lakkauttamisen raja on 20 perusopetuksen oppilasta.”.

Yhdistymissopimuksen mukainen 20 oppilaan raja täyttyy vielä vuonna 2017, tätä pidemmälle emme voi vielä tietää.

Koulun lakkauttaminen tietäisi lasten siirtymistä muihin, jo täynnä oleviin kouluihin, jolloin vastassa olisivat ylisuuret luokkakoot. Uskomme tämän johtavan rauhattomampaan kouluympäristöön ja siitä aiheutuvaan opetustason heikkenemiseen. Me taas tahdomme lapsille rauhallisen ja turvatun aloituksen koulutaipaleelle!

Lähikoulun pitäisi olla niitä peruspalveluja, joita asuntoalueella on tarjota.

Tästä palvelusta emme halua tinkiä!!

Me allekirjoittaneet vastustamme Isokylän koulun lakkauttamista!

Jarkko Tuuri, Isokylän koulun vanhempien valitseman työryhmän jäsen    Ota yhteyttä adressin tekijään