Säilytetään Kuivasojan koulu

Adressi luovutettu Oulun kaupunginvaltuustolle. Nimiä kertyi yhteensä 567 kaikki kanavat laskien. Mitään vaikutusta ei adressilla sanottu olevan.

Kiitos kaikille allekirjoittaneille aktiivisuudesta ja kiinnostuksesta asiaan. Odotetaan mitä tuleman pitää.

-----------------------------------------------------------------------------

Kuivasojan koulua suunnitellaan lakkautettavaksi ja yhdistettäväksi hallinnollisesti Rajakylän kouluun. Hallinnollista yhdistämistä perustellaan säästösyillä. Mielestämme yhdistäminen ei tuo säästöä. Emme näe perusteita hallinnolliselle yhdistämiselle.

Kuivasojan koulun oppilasmäärä vaihtelee 125–145 välillä. Tämä oppilasmäärä on sopiva koulun ylläpitämiseen kustannustehokkaasti ja laadukkaasti. Luokkakoko on suurempi kuin Oulussa keskimäärin. Lukuvuonna 2008–2009 luokkakoko 21,7 joka on suurempi kuin Oulun kaupungin keskimääräinen luokkakoko. Yksikön kaikki menot / oppilas ovat pienemmät kuin kaupungissa keskimäärin. Kokonaiskuluissa Kuivasojan koulu on Oulun kaupungin viidenneksi edullisin alakoulu. Koska koulussa ei ole pieniä opetusryhmiä ei hallinnollinen yhdistäminen vähentäisi yhtään opetusryhmää,joten tätäkään kautta ei säästöä synny. Koulun budjetti on vuosittain ollut ylijäämäinen ja koulu on näin toiminut vastuullisesti tarkasteltaessa kustannuksia alueellisesti.

Oma hallinto on mahdollistanut pitkäjänteisen kehitystyön ja resurssien kohdentamisen kokonaisbudjetin kautta palvelemaan mahdollisimman hyvin koulun ja oppilaiden tarpeita. Koulu on Oulun alueen ja koko Pohjois-Suomen yksi merkittävimmistä kehittäjäkouluista. Koulu on mukana mm. Smart School ja Kelpo -koulu hankkeissa. Viime keväänä koulun pedagogiseen kulttuuriin kävi tutustumassa useita Oulun kaupungin opettajia. Kelpon myötä yhteydenottoja ja vieraita on tullut myös muista kunnista.

Kustannustehokas rakenne, oma rehtori sekä sitoutuneet ja innostuneet opettajat ovat luoneet hyvät edellytykset koulun pedagogiseen kehittämiseen. Vanhempien kanssa tehtävä yhteistyö ja oppilaiden yksilöllinen huomioiminen ovat koulutyön perusta. Koulun henkilökunta, vanhemmat ja oppilaat kokevat, että koulu on taloudellinen ja laadukas pienten oppilaiden lähikoulu, jollaisena sen halutaan myös jatkavan.

Tuomas Marjamaa, kuivasojan koulun henkilökunnan puolesta sekä Reetta Rämäkkö, Kuikku-tiimi vanhempa    Ota yhteyttä adressin tekijään