Jaki, vuoriston karhu DVD:lle myös suomeksi

Monet muistavat vuosina 1984 ja 1986 esitetyn animaatiosarjan kahdesta karhunpojasta nimeltä Jaki ja Nuka. Olen toivonut turhaan sarjaa uusittavaksi YLE:n kanavilta ja olenkin jo luopunut toivosta saada YLE kiinnostumaan uusintaesityksestä.

Viime aikoina vanhoja lastensarjoja on julkaistu DVD:lle paljon ja niiden kysyntä on myös ollut kiitettävää. DVD:lle on saatu jo sellaisia sarjoja kuin Alfred J. Kwak, Hopeanuoli, Tohtori Sykerö, Olipa kerran elämä, Nikke Knatterton, Peukaloisen retket ja monia muita klassikoita. Näitä sarjoja lapsena seuranneet aikuiset ostavat nyt samoja sarjoja omille lapsilleen ja osa aikuisista katsoo niitä yhä pelkästään omaksi ilokseen.

Siksi onkin hämmästyttävää, että Jaki ja Nuka tuntuvat olevan julkaisijoiden täysin unohtamia ja TV-kanavien hylkäämiä. Tarina kahdesta orvoksi jääneestä karhunpojasta oli vahva tarina yksinäisyydestä, onnistumisen riemusta, itsenäistymisestä ja ennen kaikkea ystävyydestä.

Tämän adressin on tarkoitus osoittaa, että meitä sarjaa kaipaavia on suuri ja maksukykyinen määrä. Niin suuri, että DVD-julkaisun tekeminen sarjasta myös suomeksi on kannattavaa. Sarja on julkaistu DVD:lle toistaiseksi vain Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa.

Lisätietoja sarjasta:

Alkuperäinen japaninkielinen nimi:
Seton Doubutsuki: Kuma no Ko Jacky

Tekijä: Ernest Thomson Seaton
Ohjaaja: Yoshiroh Kuroda
Tarkinan kirjoittaja: Ryuuzoh Nakanishi
Hahmojen luoja: Yasuji Mori, Takao Ogawa
Taustat: Kazue Itoh
Musiikki: Akihiro Komori
Firma joka teki: Nippon Animation, Japani
Vuosi: 1977
Pituus: 26 jaksoa
Esitetty Suomessa: 1984 ja 1986

Alkumusiikki muistin virkistykseksi löytyy osoitteesta:

Adressin voimin on tarkoitus lähteä uudella innolla markkinoimaan Jaki ja Nuka DVD-julkaisua lastenelokuvia julkaiseville organisaatioille. Toivottavasti nimiä kertyy lyhyessä ajassa paljon, jotta nimien määrässä näkyisi todellinen karhunpentuja muistelevien määrä.

Kiitos osallistumisestanne!