Ritva Santavuori takaisin Ylen Aamu-tv:n Jälkiviisaisiin

Helsingin Sanomat uutisoi 4.2. Ritva Santavuoren saavan potkut YLEn Aamu-tv:n Jälkiviisaat-ohjelmasta.

Santavuoren tulee saada jatkaa Jälkiviisaissa mm. koska:

• "Hän on rehti, suorapuheinen ja viisas nainen, hänen räväkkyydestä pidän."
  • "Ilman Ritvaa ohjelma on tylsä."
  • "Jatko (ilman Ritvaa) tulee olemaan nukuttavaa rupattelua."
  • "Eläkeläinen Santavuori oli sekä ulkoisesti että henkisesti piristävä esimerkki kauniisti ikääntyvistä ammatti-ihmisistä."

• "Ilman Santavuorta Jälkiviisaat lässähtää täysin."
  • "Katsoin Jälkiviisaita vain rouva Santavuoren takia. En aio katsoa jatkossa miten amerikkalaismalliset ylikorrektit vasurit vuorotellen kehuvat uusia neuvostojohtajia tms.. Potkut saaneen debatoijan avoimuus ja suoruus oli ihastuttava muisto menneestä, ajalta jolloin suomalaiset sanoivat asiat suoraan venkoilematta ja rehellisesti omatuntonsa mukaan."
  • "Ritva Santavuori on ollut Jälkiviisaiden suola. Santavuori on älykäs ja miellyttävä henkilö, joka persoonallaan herättää erilaisia mielipiteitä."
  • "Miksi ihmeessä niin kokenut, viisas ja hyvä keskustelija pantiin sivuun. Mikä YLEä oikein vaivaa ?."
  • "Santiksen jälkeen jälkiviisaiden kannattaa panna pillit pussiin. Jäljelle jäävistä hymistelijöistä puuttuu särmä, joten missä pihvi?"
  • "Jos hänet poistetaan tai vaaditaan esittämään tekopyhää, ohjelman voi lopettaa."
  • "Aamu-TV:n jälkiviisaat on meillä nauhoitettu vain ja ainoastaan siksi, että mieheni kanssa olemme paitsi usein samaa mieltä Santavuoren kanssa, myös aina tykänneet siitä että Santavuori muodostaa vastavoiman muille keskustelijoille. .... kun ohjelmasta poistuu mielenkiintoinen, värikäs keskustelija, ei siinä ole mitään katsottavaa sellaiselle ihmiselle, joka haluaa kuulla rohkeita lausuntoja. .... No, onneksi Jungnerilla on kohta tarjota ihmisille tosi-TV-kuolemaa viihteeksi."
  • "Ritva Santavuori on ollut mielenkiintoinen ja suorapuheinen ihminen. Täällä Suomessahan ei omia mielipiteitä saa ilmaista, kun aina joku loukkaantuu tai suuttuu. Ollaan siis tylsiä, ollaan aina samaa mieltä ja mielellään hiljaa."
  • "Santavuori edusti konservatiivista näkökulmaa erittäin tyylikkäästi ja on kaikipuolin hyvin "mediaseksikäs". Itse vasemmistolaisen maailmankatsomuksen omaavana olen hyvin pettynyt siihen, että Santavuori joutuu jättämään ko. ohjelman. Mistä muuten nyt löytyy tarvittava räväkkyys "jälkiviisaisiin"? Ei sellaista keskuteluohjelmaa viitsi katsoa,missä tarpeettoman intellektuaalisin sanankääntein ollaan asiosta jokseenkin yhtä mieltä, jolloin toimittajan rooli korostuu turhan paljon. Ensin tuli digi ja sitten meni Satavuori, joutaa kohta mennä lupakin."
  • "ohjelman suola poistuu.... "
  • Eroon pitäisi päästä kaikista, joilta puuttuu kyky ja taito sanoa jotakin. Matti Vanhasia meillä on tarpeeksi: suu käy, puhetta tulee, mutta ajatus ja sisältö puuttuvat.
  • Ja lukemattomat muut perusteet...