Järjestyksenvalvojia kouluun

Koulurauha on  nykyään kyseenalaista. Kiusaamista esiintyy monessa muodossa eikä siihen puututa tarpeeksi tehokkaasti. Tämä johtunee siitä ettei opettajilla ole valtuuksia poistaa kiusaajaa paikalta konkreettisesti eikä poliisi resurssipulan vuoksi ennätä läheskää  kaikkiin tapauksiin paikalle. Kouluissa on  ole enää turvallista. Lasten pitää pelätä milliin tulee tuolista päähän tai milloin joku potkii tai milloin lyödään. Turvallisuutta ei voida taata tarpeeksi hyvin varsinkaan ylisuurissa koulukolosseissa joissa kaikki esikoulusta yläkouluun on tungettu samojen seinien sisälle ja erityistä tukea tarvitsevien lasten luokat tai pienryhmät tähän mukaan laskettuna.

Haluatko että lapsesi saa olla turvallisin miemin koulussa koko päivän? Haluatko että opettajat ja muu henkilökunta saa olla rauhassa työssään? Haluatko että lapsesi saa vahvemman itsetunnon elämää varten? Mitä tekisit jos lapsesi tulisi koulusta nenä murtuneena ja haukuttuna ja kertoisi ettei kukaan puuttunut tilanteeseen?

Mieti näitä kohdaltasi ja allekirjoita addressi sen pohjalta.

Me allekirjoittaneet vaadimme Suomen kouluihin järjestyksenvalvojia, määrä suhteutettuna koulun väkimäärän (oppilaat,opettajat, muu henkilökunta).