Jokikylän koulun puolesta

Oulun kaupungin uudessa palveluverkkoselvityksessä esitetään luopumista Jokikylän esiopetus- ja koulutiloista. Vetoamme päättäjiin ja virkamiehiin Jokikylän koulun säilyttämisen puolesta.

Jokikylässä toimii yli 100-vuotias, terve hirsikoulu lähikouluna 1–2 -luokkalaisille lapsille. Samassa pihapiirissä toimii esikoulu. Koulun oppilasmäärä ei ole laskussa, vuonna 2018 oppilaita esikoulu mukaanlukien on 42.
Koulun rooli on muutakin kuin matemaattisia kaavoja tai äidinkielen termejä. Koulu on koko kyläyhteisön olohuone ja yhteinen kohtaamispaikka tarjoten muun muassa kerho- ja harrastuspalveluita vauvasta vaariin. Lisäksi pieni koulu osaltaan luo turvallisuutta ja yhteisöllisyyttä kouluelämään totuttelevien oppilaiden arkeen.

Oulu mainostaa itseään vetovoimaisena sivistyskaupunkina. Säilytetään vetovoima sekä sivistys ja turvataan monipuolinen varhaiskasvatus- ja koulutuspalveluiden saanti asuinpaikasta riippumatta.

Milla Kaikkonen ja Eveliina Leskelä    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Milla Kaikkonen ja Eveliina Leskelä voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…