Kajon oy pois koululais-ja vammaiskuljetuksista sekä tehostettu valvonta muihin koulukuljetuksia hoitaviin taksiyhtiöihin

Juuri alkanut lukukausi on tuottanut Kajon Oy:n toimesta koulukuljetusten piirissä olevien lasten vanhemmille kohtuutonta huolta ja murhetta. Lukukautta on takana vasta muutamia päivä ja silti Kajon Oy:n kuljetuksista on tullut paljon valituksia.

Erityislapsia on jätetty vääriin paikkoihin, saattaen vaihdettavien lasten vastaanottajia ei ole informoitu aikataulumuutoksista ja näitä erityistarpeisia lapsia on jätetty kyydeistä pois ilman asianmukaista vastaanottajaa. Myös aikataululliset haasteet ovat olleet piinaksi, sillä lapsien hakeminen kouluun sekä vastaavasti kotiinkuljetukset ovat viivästyneet kohtuuttoman paljon. Lapsia on myös pudonnut kuljetuslistoilta ja heitä on unohdettu hakea kyytiin.

Osa vanhemmista on törmännyt Kajonin asiakaspalvelunumeroon soittaessa myös vähättelevään asenteeseen. Tapahtuneisiin vakaviin virheisiin ei olla suhtauduttu asian vaatimalla vakavuudella.

Vanhempina emme voi hyväksyä sitä, että vakavat asiat lakaistaan maton alle. Kajon Oy on antanut asiassa julkisen anteeksipyynnön, selvityksen tapahtumista sekä luvannut parantaa koulukuljetusten tasoa. Tätä on kuitenkin vaikea uskoa, sillä valituksia vastaavista tapahtumista on tehty jo aiempina vuosina. Siksi julkisesti annettu selitys tuntuu vain turhalta sanahelinältä. Me vanhemmat emme jätä asiaa tähän ja siksi tällä adressilla lähdemme ajamaan koulukuljetuksen piirissä oleville lapsillemme turvallisia koulumatkoja.
Espoon kaupungin on kuultava meitä kaikkia ja lopetettava hintakilpailut lapsiemme kyydeissä ja valittava luotettavin ja turvallisin. EI SE HALVIN!

Tämä adressi on myös kaikkien puolestapuhujien joukkokantelu Espoon kaupungille!

Vaatimus on että Espoon kaupunki tarkastaa uudelleen kaikki Kajon Oy:sta ilmoitetut rikkeet ja ryhtyy välittömästi toimiin sopimuksen purkauksen suhteen. Vaadimme Kajon oy:n lopettamista koulu-ja vammaiskuljetuksissa. Vaadimme myös tehostettua valvontaa myös muiden taxien toimintaan.

Toivomme että jokainen laittaa adressiin allekirjoituksensa, että asia saadaan Espoon kaupungille selväksi.

Tiia ja monet vanhemmat    Ota yhteyttä adressin tekijään