Kouvolan Kankaan koulu säilytettävä

Vaadimme Kouvolan Kankaan koulun säilyttämistä. Lakkautuslistalle yllättäen joutunut Kankaan koulu aiotaan sulkea elokuussa 2012.

Keskustan aluella on lapsiperheitä ja tulee aina olemaan. Liikenne on vilkasta koulun ympärillä, mutta se on otettu huomioon esim. koulun alkamisajoissa. Koulu alkaa aamulla vasta 8.30, jotta suurin ruuhka on jo ohi. Lisäksi lapsia on teroitettu noudattamaan liikennesääntöjä ja heille on tehty selväksi heti ykkösluokasta alkaen, että mistä kohdasta tie pitää/kannattaa ylittää.

Koulu on tällä hetkellä noin 500 oppilaan käytössä.
Koulun lakkauttamiseen ei ole esitetty yhtään opetuksellista syytä. Koulun kosteus/homevauriot on korjattu kesällä 2009. Koulurakennus on siis hyvässä kunnossa.

Valtuuston kokous on 22.2.2010, joten aikaa ei ole tuhlattavaksi.
Jos olet samaa mieltä, allekirjoita adressi säilyttämisen puolesta!

Allekirjoittaneet eivät äänestä ehdokkaita/puoluetta, jotka lopettavat kouluja.

14.2.2010 klo 20.50 tulostettu sen hetkinen nimilista kaupunginhallituksen kokoukseen, joka on 15.2.2010 klo 16.

Adressiin voi edelleenkin laittaa nimiä, koska valtuuston jäsenet kokoontuu vielä 22.2.2010.

Adressi luovutettu kaupunginhallituksen kokoukseen 15.2.2010.

Tiedoksi: Kaupunginhallituksen kokouksessa 15.2.2010 Anssi Tähtinen esitti, että Aitomäen, Kiehuvan, Löytyn, Oravalan, KANKAAN, Rekolan, Tuohikotin kouluja eikä Sippolan yläkoulua lakkauteta 1.8.2012 lukien.
Pienten koulun kohdalla tulisikin antaa koulukohtainen oppilasmäärä joka alittuessaan tietää automaattisesti koulun lakkauttamisen. Päivämäärän asettaminen lakkauttamiselle ei ole perusteltua, lakkauttaminen tulee olla sidoksissa oppilasmääriin.
Suurempien koulujen yhdistämisessä tulee varmistaa oppilaiden sijoittuminen vastaanottavaan kouluun.

Äänestyksessä Anssi Tähtisen esitystä kannatti (3) Tiina Saavalainen (VAS), Vesa Vainio (KD) ja Anssi Tähtinen (PS).

Muut jäsenet (12): Juhani Pousi (KOK), Antti Koivisto (SDP), Tuomo Hasu (KESK), Maarit Helkala (KOK), Jari Suomela (KOK), Maria Eloranta (SDP), Outi Kasurinen(SDP), Mauri Harjula (SDP), Reijo Valkeapää (KESK), Eva Immanen (KESK), Sari Tiitinen (SIT), ja Kari Soininen (SIT) olivat KANKAAN koulun ja muiden kyläkoulujen lakkautuksen puolella.

Kaupunginvaltuuston kokous 22.2.2010:
Pöytäkirja nähtävissä Kouvolan kaupungin sivuilta.
4 eri äänestystä, viimeisen äänestyksen tulos:
Kaupunginhallituksen ehdotus vastaan Pertti Pänkäläisen ehdotus päätösehdotuksen hylkäämisestä.
Kaupunginhallituksen esityksen hylkäämisen puolella (koulujen säilyttäjät): Koponen Juha-Pekka(ps), Lindström Jari(ps), Liukkonen Jorma(vas), Lonka Mirja(kesk), Pakkanen Markku(kesk), Palm Sari (kd), Pänkäläinen Pertti(vihr), Pönni Anne(ps), Saavalainen Tiina(vas), Sahamies Arto(kd), Sburatura Liisa(vihr), Smeds Sakari (kd), Suolanen Risto(vas), Timonen Eliisa (ps), Tähtinen Anssi (ps), Töttö Ensio (sdp), Vainio Vesa (kd)

Tyhjää äänestivät: Norppa Matti (sit), Soininen Kari (sit), Ukkola Timo(kesk), Lavonen Esko(kok)

Kaupunginhallituksen ehdotuksen puolella (koulujen lakkautuksen puolella olevat): Airaksinen Katja (sdp), Eloranta Maria (sdp), Gärdström Keijo (kok),Hyttinen Jyrki (kok), Immanen Eva (kesk), Jokinen Pekka (kok), Jokiranta Kimmo (kesk), Kaarlampi Vesa (sit), Kaskiaho Keijo (sit), Kasurinen Outi (sdp), Katainen Juha (kesk), Koivisto Antti(sdp), Konka Reino(kesk), Kontula Ilpo (kok), Koskela Birgit (kok), Kossila Päivi (sdp), Kulmala Tarmo (kesk), Laine Raimo (sdp), Lakka Marjo (sdp), Lankinen Sari (kesk), Larikka Jari (kok), Laukkanen Markku (kesk), Leinonen Kari (sdp), Lindeman Ari(sdp), Nyberg Jukka (sdp), Nykänen Marjatta (kok), Pahkala Kalevi(sdp), Paloranta Pertti(sit), Peltola Pulla (sit), Pesu Jaakko(sdp), Pousi Juhani(kok), Puolakka Ilpo(kok), Purho Heikki(sit), Raukko Jussi(kok), Rautiainen Aimo (sit), Rouvari Sinikka(kok), Salonen Ville (sdp), Simola Risto (kok), Sipiläinen Kirke (kok), Sorsa Matti (kok), Suomela Jari (kok), Tuukkanen-Peussa Minna (sdp), Valkeapää Reijo (kesk), Wall Janne (kesk), Viinikainen Sakari (sit), Viljakainen Hannele (sdp), Puujalka Sirpa (kd), Koski Valto (sdp)
(Poissa olivat Kaikko Aslak (kok), Himanen Petri (kd))

Eriävän mielipiteen valtuuston päätöksestä esittivät:
Pertti Pänkäläinen (vas)
Jorma Liukkonen (vas)
Juha-Pekka Koponen (ps)
Liisa Sburatura (vihreät)
Arto Sahamies (kd)
Kari Soininen (sit)
Esko Lavonen (kok)

Näistä äänestystuloksista jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.
Seuraavat kunnallisvaalit ovat vuonna 2012, toivottavasti jokainen kohdallaan miettii tarkkaan ketä äänestää.