Kansanäänestys kaksikielisyydestä

Me allekirjoittaneet vaadimme kansanäänestyksen järjestämistä siitä, pitääkö Suomen enää olla virallisesti kaksikielinen.

Mielestämme asiassa pitää kysyä kansan kantaa, sillä yli 90% Suomen asukkaista on suomenkielisiä, ja esim. maamme ruotsinkielisistä (n. 5% koko kansasta) valtava enemmistö (ehkä n. 90% heistä) osaa hyvin suomea. Siksi on järjetöntä voimavarojen tuhlausta elää yhteiskunnassa, jota pidetään keinotekoisesti kaksikielisenä erilaisilla kielitaidon pakkovaatimuksilla, moninkertaisella hallinnolla, erillisillä kouluilla ja sairaanhoidolla, ns. positiivisella syrjinnällä opiskelupaikkoja jaettaessa ja ennen muuta pakko-opettamalla vähemmistön murteellista kieltä kaikilla koulutustasoilla kaikille lapsille ja nuorille kautta koko Suomenmaan.

Missään muualla maailmassa ei tällaisessa asiassa toimita niin järjenvastaisesti kuin Suomessa. Alistavuuden lisäksi järjenvastaisuus myös maksaa, ja kyse on miljardiluokan lisäkuluista veronmaksajille. Esim. Ruotsin valtio torjui aikanaan ehdotukset kaksikielisyydestä liian kalliina, ja Ruotsi on sentään Suomea rikkaampi maa.

Vähemmistökielen pakko-opetus aiheuttaa lisäksi toisenkin ongelman - suomenkieliset eivät saa helpolla mahdutettua oppimispakettiinsa muita kieliä, joita tulevaisuuden maailmassa tarvittaisiin huomattavasti enemmän kuten venäjää, kiinaa, ranskaa, saksaa ja espanjaa. Olemme pussin perällä myös kielellisesti, ja ruotsinkielinen vähemmistö valtaa ulkomaankaupan johtopaikat ja nauraa partaansa.

Tähän adressiin toivotaan jokaisen ajattelevan suomenkielisen suomalaisen allekirjoitusta. Kun nimiä on paljon, adressi luovutetaan medioille ja sopivaksi katsotuille poliittisille tahoille, mieluiten kaikille eduskuntapuolueille, heiltä vastausta ja kannanottoa vaatien.

Emme vastusta vähemmistöjen oikeuksia, mutta kohtuus kaikessa. Soisimme ruotsinkielisille mieluusti reilun vähemmistöaseman, ja saman aseman antaisimme myös saamelaisille, virolaisille ja venäläisille, ja ehkä muutamalle muullekin kansanryhmälle.

Ole ystävällinen, ja kerro tästä adressista eteenpäin.

Suomenkielisten oikeuksia puolustaen ja nykypolitiikkaa syvästi surren

Ari
Ari Anttila
suomenkielinen suomalainen

P.S. Ajatuksia saamani palautteen pohjalta (täydennetty 7.7.2008):

- Tuo yllä mainittu Ruotsin valtion kaksikielisyys: sitä ehdotettiin valtion komitean toimesta jo 1980-luvulla, ja kyse oli Pohjois-Ruotsin ja Tukholman seudun kaksikielistämisestä kielillä suomi tai meänkieli ja ruotsi. Asiaa harkittiin, mutta se laskettiin kohtuuttoman kalliiksi, ja siitä luovuttiin. Tämä viittaus siis vain esimerkiksi siitä, miten hirvittävä kulu kaksikielisyys oikeasti on. Kukaan ei ole Suomessa rohjennut edes laskea todellisia kustannuksia, ja ne onkin ovelasti piilotettu tavallisen kansalaisen nähtäviltä. Suuret ne ovat silti.
- Kun tässä adressissa on runsaasti nimiä, se annetaan tiedoksi myös ulkomaiden medioille. Ei ilmeisesti ole suurtakaan hyötyä lähestyä vain suomalaisia tahoja, koska ne ovat pakkoruotsittajien ja "Suomi on kaksikielinen maa" - dogmiin uskovien hallinnassa. Ulkomailla sen sijaan herättää kyllä kiinnostusta koominen kaksikielisyytemme, kunhan vain siitä kerromme.
- Tämän vuoksi toivoisin, että saisimme tähän ei vain tuhatta, kymmentä tuhatta tai sataa tuhatta, vaan yli miljoona allekirjoitusta! Se on täysin mahdollista, sillä olen aika varma, että ainakin noin kolme miljoonaa, ehkä jopa neljä miljoonaa, suomalaista ajattelee tismalleen samalla tavalla kuin minä ja tämän adressin tähänastiset allekirjoittajat. Pakkokaksikielisyyden aika on ohi, vapauden tulee vallita, mutta toki silti pidämme vähemmistöistämme huolta.

Siksi pyyntö: levittäkää tietoa tästä adressista joka ikiseen paikkaan. Minä en siitä hyödy, mutta yhteinen asiamme hyötyy. Lupaan tehdä parhaani, kun nimiä on paljon, ettei asia hautaudu, vaan johtaa todella myös johonkin - jos ei Suomen niin sitten ulkomaiden kautta. Päästän ulkomaiden mediat ihmettelemään sekä typerää kielilainsäädäntöämme, joka on lähinnä varoittava esimerkki siitä, kuinka tuhotaan oma kansa ja oma kieli, ja päästän heidät myös ihmettelemään suomalaisten poliitikkojen petturiluonnetta (esim. Lipponen ja Svenska.nu), kun esim. miljoona allekirjoitustakaan (20% koko maan väestöstä!) ei tunnu saavan kansanäänestystä aikaan! (Niinhän siinä aluksi käy.)

Tämän adressin saavat allekirjoittaa myös alaikäiset, jos ovat omilla aivoillaan ajatelleet ja päätelleet kaksikielisyyden haitat, ikärajoja ei ole.

Terveisin Ari

P.S. Ajatuksia allekirjoituksista (lisätty 8.7.2008):

Mielestäni kertoo jotakin surullista vastustajien tasosta, että olen joutunut poistamaan muutaman Josef Goebbelsin (Göbbelsin), muutaman Josef Stalinin ja viimeksi Junttieinari-emmätajuu Suomalaisen, kotipaikkana Peräsavolax (huomatkaa tuo "x" tai "lax" - kertoo taatusti häirikön kielitaustan...). Kun ainuttakaan asiallista perustetta epäoikeudenmukaisille etuoikeuksille, pakkoruotsille ym. ei tietenkään ole, niin sitten ryhdytään typerillä keinoilla häiriköimään. Kyllä suomenkielisten suomalaisten on viimein saatava oma maansa itselleen, ja saatava asema, joka heille omassa maassaan kuuluu.

Terveisin Ari