Käpykolon ryhmis säilytettävä!

29.1.2015 Käpykolon ryhmiksen hoitolasten vanhemmille jaettiin tiedote, jossa kerrotaan ryhmiksen toiminnan loppuvan syysloman jälkeen vuonna 2015 ja toiminnan siirtyvän Honkakylän varhaiskasvatuskeskukseen. Alaviitala on elävä kylä, jossa asuu paljon lapsiperheitä. Alueen lapsiperheiden asuinpaikan valintaan ovat vaikuttaneet suurelta osin toimivat ja elinvoimaiset varhaiskasvatuspalvelut. Lähellä sijaitsevat peruspalvelut, kuten päivähoitomahdollisuus ja koulu, ovat tärkeä tekijä jokaiselle lapsiperheelle. Riskunmäen asuntoalueella sijaitseva päivähoito ei palvele vain ko. asuntoalueen asukkaita, vaan koko kylää. Alueen varhaiskasvatuspalveluita käyttäviä lapsiperheitä muuttaa jatkuvasti myös muualle kylään Riskunmäen asuntoalueen ulkopuolelle. Käpykolon ryhmiksen hoitopaikat ovat jatkuvasti täynnä ja valitettavasti osa alueen asukkaista joutuu jo nykyisellään kuljettamaan lapsiaan muualle hoitoon, vaikka Käpykolo on ollut heidän hoitopaikkatoivelistallaan ensimmäisenä. Tämä kertoo paljon päivähoidon tarpeellisuudesta Alaviitalan alueella. Elävästä ja lapsiperheitä täynnä olevasta kylästä päivähoitopalveluiden poistaminen on täysin käsittämätön ja pitkällä tähtäimellä katsottuna myös kannattamaton päätös.