Pysäköintitilaa Pakkalaan ja Kartanonkoskelle

Kiitos kaunis Vantaan kaupungille kauniiden Kartanonkosken ja Pakkalan asuinalueiden suunnittelusta. Jotakin jäi kuitenkin puolitiehen.

Alueille on rakennettu perheasuntoja ajattelematta kuitenkaan sitä, että useampi henkisissä talouksissa on myös enemmän kuin yksi auto. Pysäköintiongelma vie aikaa ja hermoja kohtuuttomasti etenkin kerrostaloalueilla. Edes asukkaille saati vieraille ei ole riittävästi laillisia paikkoja. Kuinka se voi olla mahdollista? Luulisi, että jo suunnitteluvaiheessa otettavan huomioon se, että jos kaupunki haluaa alueelle perheellisiä veronmaksajia on heidän autoillekkin oltava paikat. Nyt tilanne on johtanut siihen, että autoja on ollut pakko jättää pysäköintikieltoalueelle, maksettujen sakkojen hinnalla olisi jo rakennuttanut mukavan autotallin.

Viihtyisän alueen ilmapiiri on pilattu. Tehkää asialle jotakin. Esim. suunniteltuun Hagelstaminpuistoon mahtuisi paljon lisää p-paikkoja puistotunnelmaa pilaamatta. Töihin on asukkaidenkin päästävä ja koska suurin osa asukkaista tekee epäsäännöllistä työtä ei bussiyhteyksistä ole apua. Ilman parkkipaikkoja perheelliset joutuvat muuttamaan muualle, alue sopisi tällä hetkellä parhaiten autottomille opiskelijoille.

Huvittavinta on alueen hehkutus mediassa. Totuus on toinen. Vaadimme kaupunkia puuttumaan asiaan! Tehkää elämä Kartanonkoskella ja Pakkalassa mahdolliseksi ja kaavoittakaa lisää pysäköintitilaa pikaisesti!

Keräämme nimiä todistaaksemme Vantaan kaupungille p-paikkojen tarpeellisuuden ja etenkin alueen suunnittelijaa varten, koska hänen mielestään alueen pysäköintisuunnittelu on onnistunut.

Sanna Parviainen ja Minna Penttilä    Ota yhteyttä adressin tekijään