Vetoomus Kartanonkosken koulun luokkakokojen suurentamista vastaan

Vantaan kaupungin surkea taloustilanne on johtamassa siihen, että luokkakokoja suurennetaan. Tämä on erittäin lyhytnäköistä, sillä tulevat ongelmat ja niiden hoitaminen tulevat maksamaan tulevaisuudessa enemmän kuin nyt tehtävät säästöt.

Kartanonkosken koulun osalta ensi lukuvuoden muutokset tarkoittavat opetusryhmien yhdistämistä ainakin nykyisillä 3. ja 4. vuosiluokilla. (Katso koulun tiedote: http://www.edu.vantaa.fi/kartanonkoski/?Koulun_tiedote_MAALIS-Kartsi) Eikä säästöt pääty tähän.

Me huolestuneina vanhempina vastustamme näitä suunnitelmia! Pyydämme kaikkia Kartanonkosken koulun oppilaiden vanhempia, opettajia ja muitakin luokkakokojen suurentamista vastustavia henkilöitä allekirjoittamaan tämän vetoomuksen. Vetoomus annetaan koululla maanantaina 6.4.2009 klo 18 alkavassa koulun järjestämässä tilaisuudessa. Tule paikan päälle kysymään paljonko tällä säästetään? Eikö mitään muita vaihtoehtoja ole?

Katso myös A-Talkista opetusalan ammattilaisten kommentit näistä lyhytnäköisistä säästöistä http://areena.yle.fi/toista?id=2008676

Tämä on viimeinen keino säästöjen aikaansaamiseksi! Me haluamme taata lapsillemme turvallisen kouluympäristön ja rauhan opiskeluun.

Kristina Broman, Marjukka Mäkinen, Tanja Hirn, Mervi Nikulainen, Kati Metso ja Maija Kakkori    Ota yhteyttä adressin tekijään