KELAN laittomuuksille loppu

Kela on julkisin varoin toimiva kansalaisten palvelija, laajassa mittakaavassa hallintovaltaa käyttävä. Kelaa ja sen työntekijöitä sitoo ja velvoittaa virkamiehen vastuu, lainmukainen edesvastuu, vahinkovastuu, vastuu perus- ja ihmisoikeuksien noudattamisesta.

Julkisessa tasossa Kela nostaa toistuvasti esille niitä seikkoja, joita kansalaiset tekevät. Kelassa on jatkuva media-agenda, otsikkona EtuusRoistot rautoihin! (Kyllä - vaikka nämä etuusrötöstelijät (?) edustavat vain n. 0,1 % etuuksien saajista...)

Entä KELAN rötökset?

On yleisesti tiedossa olevan asia, että Kelan menettelyissä näkyy toistuvia mielivaltaisuuksia, kohtuuttomuuksia, lakien rikkomista.

• Päätösten tekeminen viipyy ilman perusteluja ( EOA http://www.eduskunta.fi/eoaratkaisut/eoak+2409/2013

• Hakemuksia hylätään keksityillä syillä lakeja väärin tulkitsemalla...

• Oikeuksia sairauspäivärahaan evätään ( EIT)

• Kelan menettelyiden hedelmänä näkyy haittaa, vahinkoja, kärsimystä, jne..

Kelan laiton ”puoskaripraktiikka-toiminta”...

Erityisen räikeä mielivalta-asia Kelassa on sinne pesiytynyt laiton lääkärintoimen sovellus!

Kun vain laillistetut lääkärit saavat tehdä diagnooseja, tämä Kelan ”puoskaripraktiikan” valelääkäriporukka tehtailee omasta päästään diagnooseja! He asettuvat laillistettujen ammattilääkärien yläpuolelle! Kumoavat oikeita diagnooseja. Toimistotuoleissaan. Potilasta näkemättä... Kyseessä on kuin taikatemppujen tekeminen. Moni oikeasti sairas ja työkyvytön julistetaan terveeksi, jne!

Tietenkään mikään Laki ei anna Kelalle oikeutta ja lupaa moisen puoskaroinnin asiaan!

Mutta – siitä on pinttynyt ”maan tapa” - kun siihen ei ole puututtu, ei edes laillisuusvalvojien taholla (EOA, OKV).

On korkea aika nostaa julkinen keskustelu Kelan despoottisista törkeyksistä. On aika puuttua näytettyihin virkavirheisiin, hyvän hallinnon rikkomisiin, tuottamuksiin ja jopa virkarikosten tasolla näytettyihin menettelyihin. On aika saattaa Kelan ”puoskari-praktiikn” iljettävyys lainmukaisiin rajoihin.

Kansalaisilla on oikeus saa Kelassa (kuten muissakin julkisin varoin ylläpidetyissä palveluissa) lainmukaisia toimia.