Lukio ja perusopetuksen alaluokat säilytettävä Kemijärven keskustassa!

Kouluverkkokysymystä on Kemijärvellä käsitelty vuosien ajan, kun oppilasmäärien vähetessä rakennuksia joudutaan ottamaan pois käytöstä. Kaupunginvaltuusto on päättänyt useita kertoja Kemijärven lukion sijainniksi Hillatien rakennuksen kaupungin keskustassa, viimeksi 20.6.2005. Asiantuntijat eli koulun opettajakunta ja oppilaat ovat taistelleet vuosikausia tämän ratkaisun puolesta ja keväällä 2007 tehtyjen kyselyjen perusteella ovat pysyneet kannassaan. Tänä keväänä lukiota ollaan jälleen siirtämässä Särkikankaalle tiloihin, jotka soveltuvat lukiolle huonommin. Saman asian tuominen päätettäväksi vuodesta toiseen siltä varalta, että valtuuston enemmistö muuttaisi kantansa, ei ole reilun pelin eikä demokratian hengen mukaista. Lukionsiirtopeli on vihellettävä vihdoin poikki!

Myös Kuumaniemen koulu Kemijärven keskustassa on herättänyt keskustelua. Kuntalaisten vahva tahto on ollut, että perusopetuksen alaluokat säilyvät kaupungin keskustassa.

Esitämme Kemijärven kaupungin päättäjille, että lukio ja peruskoulun alaluokat säilytetään kaupungin keskustassa ja että kouluverkkoratkaisu rakennetaan tämä periaate huomioiden.

Huom! Listojen kerääminen tapahtuu myös paperisilla listoilla, joita kiertää paikkakunnalla.

12.4.2007 Kemijärvellä kerätyissä listoissa 160 nimeä.
20.4.2007 Kemijärvellä kerätyissä listoissa 281 nimeä.
28.4.2007 Kemijärvellä kerätyissä listoissa 729 nimeä.
30.4.2007 Kemijärvellä kerätyissä listoissa 885 nimeä.
3.5.2007 Kemijärvellä kerätyissä listoissa 949 nimeä.

KAUPUNGINVALTUUSTO PÄÄTTI 7.5. ÄÄNIN 18-17 SIIRTÄÄ LUKION SÄRKIKANKAALLE LUKIOVÄEN MIELIPITEESTÄ PIITTAAMATTA. KIITOS TEILLE, JOTKA OSALLISTUITTE ADRESSIIN. TAISTELU OIKEUDENMUKAISEMMAN KEMIJÄRVEN PUOLESTA EI OLE PÄÄTTYNYT.

Tarja Kaisanlahti    Ota yhteyttä adressin tekijään