Kyselyt / Tulisiko avioliittolain olla sukupuolineutraali? / Kommentit


Vieras

#1

09.07.2013 20:26

Mielestäni avioliitto-sanalla jo kuvataan miehen ja naisen välistä liittoa. Minulla ei ole mitään homojen välisiä liittoja vastaan, mutta niitä ei pitäisi kutsua aviolitto-nimellä, sillä se sana on varattu kuvaamaan vastakkaisten sukupuolten välistä liittoa. Kaikkia laillisia kahden ihmisen välisiä liittoja voitaisiin kutsua esimerkiksi yleisnimellä "laillinen liitto" tai "virallinen liitto", mutta miehen ja naisen välistä liittoa kuvaavaksi sopii "avioliitto". Laki voi silti olla kaikille sama, mutta säästettäisiin nimi sen alkuperäiselle tarkoitukselle.
Ateisti

#2 Re:

10.07.2013 13:08

#1: -

laillinen liitto, virallinen liitto... rekisteröity parisuhde?

Avioliitto ei kyllä sanana viittaa mitenkään sukupuoliin, kyse on traditiosta. Homot ja lesbot haluavat oikeuden yhdenvertaiseen kohteluun heteroiden kanssa ja itse koen sen että eroteltaisiin virallisestikin termillä avioliitto ja homoliitto on jaottelua. Avioliitossa on ennen kaikkea kyse juridisista oikeuksista ja ne oikeudet tulisi olla kaikille samat. Termistön käytöstä tulee kyllä myös sanoa että nykyaikana moni sana kokee huimaa inflaatiota arvossaan, esim. eihän se kihlauskaan ole enää lupaus avioliitosta tai sormus pantti siitä lupauksesta. Nykyään voidaan mennä kihloihin ilman mitään aikomusta ikinä mennä naimisiin, ihan vaan koska "se kuvastaa parisuhteen korkeampaa tasoa".


Mitä taas tulee kirkollisiin häihin niin se on kirkon ihan oma asia miten suhtautuvat homoihin. Ei yksityistä organisaatiota, jonka koko toiminta ja konsepti perustuu 2000-vuotta vanhaan kirjaan, voida velvoittaa lain nojalla toimimaan kyseisen opuksen vastaisesti. On kirkon oikeus kieltäytyä järjestämästä kyseistä seremoniaa jos niin haluavat.


Vieras

#3

10.07.2013 17:24

Mielestäni kirkkovihkiminen kuuluu naisen ja miehen väliseksi. Ei mikään laki nykyään enää kiellä samaa sukupuolta olevia solmimasta rekisteröityä parisuhdetta maistraatissa.

Vieras

#4

12.07.2013 18:02

Ilman muuta. Rakkaus on sallittu kaikille ihmisille.

Vieras

#5

13.07.2013 11:34

Keneltä se on pois mitään vaikka olisikin?
Nuori poika vaan

#6 Sanokaa vanhoilliseksi

13.07.2013 12:08

Pidän kuitenkin avioliittoa sanana miehen ja naisen välisenä liittona, missä rekisteröitynyt parisuhde on sopiva kahden samaa sukupuolta olevalle. Jos sillä ei ole samaa valtaa kuin avioliitolla,ihmiset voisivat mieluummin tapella rekisteröityneen parisuhteen oikeudesta avioliittoon rinnastamisen sijaan.

Avioliitto = Paljon asioita JA miehen ja naisen välinen
Rekisteröitynyt pari suhde = Samat kuin Avioliitolla JA kahden miehen tai naisen välinen

Kaikki jotka puoltavat että samansukupuolen kuuluisi olla aviossa, voisivat itse pohtia miksi oikeastan haluavat rinnastettavan avioliittoon, koska kuulostaa cool vai että he saisivat samat oikeudet?

On asioita mitä EN antaisi rekisteröityneille parisuhteille, mutta ne ovat tämän kysymyksen ulkopuolella, mieluummin taistelisin kuitenkin sen puolesta että rekisteröity parisuhde kattaisi avioliiton etuudet ja oikeudet.

Vieras

#7

30.07.2013 18:15

avioliitto samoin kuin sukupuoli ovat yksityisasioita, joita on lain ja kansainvälisten ihmisoikeussopimusten vastaista julkisesti käsitellä sekä niitä on hallinnon käsiteltävä lakien ja sopimusten kirjaimen ja hengen mukaisesti; on myös äärimmäisen loukkaavaa kenenkään kajota toisen ihmisen yksityisyyteen

Vieras

#8

30.07.2013 20:03

Ei, koska ihmisetkään eivät ole sukupuolineutraaleja.

Vieras

#9

31.07.2013 08:08

Juamalan Sanan Raamatun mukaan Jumala loi meidät mieheksi ja naiseksi - Room. 1. luvussa ovat perustelut sille, että muulla pohjalla oleva 'liitto' Jumalan edessä on riettautta ja iertaisuuta.
yks vanhempi mies

#10 ns sukupuolineutraalisuus

31.07.2013 08:09

jo kirjoitin Room. l. luku viitteenä

Vieras

#11 Totuus.

06.08.2013 14:29

Homot joutuvat Helvettiin !
bw

#12 Re: Re:

27.08.2013 22:21

#2: Ateisti - Re:

GOD IS THE SAME YESTERDAY TODAY AND TOMORROW, WITHOUT GOD YOU WILL ALL DIE AND NOT GO TO HEAVEN,you dont know the way either,Jesus is the way truth and lfe, THATS WHAT THE GREATOR OF LIFE SAYS,the world is getting more darker everyday because of satan , Good and bad ? GOD IS GOOD SO HE CAN CREATE EVERYTHING, the satan only kills steals and distroys, HAVE GODS LIGHT AND LOVE INTO YOUR HEART, ASK JESUS INTO YOUR LIFE, thats the way to get the chains if sin away from you,JESUS LOVES YOU, THAT IS FACT


Vieras

#13

08.09.2013 18:05

Vasta sitten kun M/M tai N/N parit pystyvät saamaan lapsia biologisesti.

Vieras

#14

20.09.2013 13:02

Avioliitto on ja on aina ollut miehen ja naisen välinen. Pysyköön sellaisena vastakin. Kyllä samaa sukupuolta oleville pareille pitäisi riittää parisuhteen rekisteröinti.
Sisar Lydia

#15 Mitä Sanassa sanotaan

20.09.2013 20:42








Jos mies makaa orjattaren kanssa, joka on luvattu toiselle miehelle vaimoksi mutta jota ei vielä ole lunastettu vapaaksi tai vapautettu, teko vaatii hyvityksen. Älköön heitä silti surmattako, koska nainen ei ollut vielä vapaa. Miehen on kuitenkin tuotava pyhäkköteltan ovelle pukki omana hyvitysuhrinaan Herralle. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot Herran edessä uhraamalla pukin hyvitysuhriksi, mies saa tekemänsä synnin anteeksi.














Vieras

#16

30.09.2013 11:02

Hyväksyn ns. sukupuolineuraaliuden mikäli jompi kumpi liiton jäsen on kykenevä synnyttämään puolisonsa siittämän lapsen.

Vieras

#17 Olet ehdottomasti oikeassa, mutta avioliitolla ei välttämättä ole mitään tekemistä rakkauden kanRe:

30.09.2013 11:05


Vieras

#18

01.10.2013 14:14

Ajattelee vähän pitemmällä tähtäimellä, niin kyllä avioliitto on miehen ja naisen välinen. Ei valtion piä alkaa suosimaan mitään höpöhöpö liittoja! Järki käteen.

Vieras

#19

12.10.2013 19:01

Avioliitto biologisesti voi olla vain miehen ja naisen välinen liitto.
Kapea tie vie Elämään, leveä tie vie kadotukseen

#20 " Minä olen Tie Totuus ja Elämä"

24.10.2013 15:53

Jumala sääti asian niin että mies ja nainen liittyvät yhteen ja muodostavat perheen ja yhdessä olon vakinaistamista kutsutaan avioliitoksi. Perheessä on useimmiten lapsia, mutta ei aina.
Avioliitto on perheen perustamista ja lasten saamista ja kasvattamista varten se paras muoto, harmillista on se että niin monien parien liitto ei kestä.
Mies ja nainen menevät naimisiin ja sitä kutsutaan avioliitoksi. Eikä sitä voi muuttaa, koska se vain on niin.

Homous on synti. Synnin palkka on kuolema, helvettiin ei kannattaisi joutua.
Nykyään tämän sanomisesta ei pidetä, mutta pakko sanoa,koska Jumalan Sana ei ole mihinkään muuttunut.
Osa ihmisistä on muuttunut, koska pahuus on yltynyt sukupolvesta toiseen ja sielunvihollinen Paholainen ja sen demonit ovat olleet ahkeria ihmisten turmelemisessa synteihin.
Helvetti oli alunperin tarkoitettu vain langenneiden enkeleiden sijoituspaikaksi, koska ne eivät kuole. Mutta ihmisen syntiinlankeemisen jälkeen Helvettiin on joutunut myös ihmisiä.
Ei siis ole mikään filosofia tai satu se että Jumala on todellinen, ja taivas ja helvetti-ja synti ovat todellisia.

Jeesus Kristus on tie parempaan elämään. Jeesus on Tie Totuus ja Elämä.
Joh.14:6"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu.
Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.
>>Minä olen hyvä paimen oikea paimen, panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta." Joh.10:9-11

Joh.3:16,18,19,20,21
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa,jottei yksikään. joka häneen uskoo,joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,
mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.

Tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.
Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa;
hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
21.Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.>>"
7+7+7=21
777 On Jumalan Pyhän täydellisyyden luku.

Vieras

#21

08.11.2013 14:09

AVIOLIITTO ON VAIN MIEHEN JA NAISEN VÄLINEN..!! EI MUUTA !!

Vieras

#22

13.11.2013 15:09

Miksi meidän tulisi muuttaa arvojamme vain homojen tähden? Mitä he ovat tehneet sen eteen, että maidän pitäisi alistua heidän oikkuihinsa?

Vieras

#23

17.12.2013 07:55

AvioliittO on tarkoitettu kaikille jotka rakastaa toisiaan.
Uskon ihmisiin en jumalaan.

#24

17.12.2013 07:59

Miksi ihmeessä te hihhulit vertaatte aina tuohon 2000 vuotta sitten kirjoitettuun satukirjaan. Rupean täst edes olemaan ilman housuja kun aku ankkakin on.
kyllästynyt

#25 Älä tuomitse.

20.12.2013 11:51

Mielestäni parien pitäisi olla kaikkien tasa-arvoisia lain edessä, oli kyseessä sitten hetero- tai homopari. Ihmisiä ei voi länsimaissa jaotella kakkosluokan kansalaisiin seksuaalisen suuntautumisen vuoksi, eikä samaa sukupuolta olevien parien liitto ole keltään heterolta pois. Suomessa on uskonvapaus ja hyvä niin, mutta mielestäni liian moni kristitty rikkoo kirjaansa vastaan pelkästään jo tuomitsemalla muita. Ei tasa-arvoinen avioliittolaki edes liity kirkon toimintaan millään lailla. Elämän täytyy olla hirvittävän rankkaa kun kaikki energia pitää tuhlata vihaamiseen ja sellaisten asioiden vastustamiseen, joille te ette oikeasti edes mahda mitään. Ei kukaan lesbo teidän vihaamisen vuoksi muutu heteroksi, joten mitä jos hyväksyisitte sen seikan että erilaisuus on kaunista ja siirtyisitte tärkeämpiin asioihin?

Rekisteröinti on autoille ja koirille, ei rakkaudelle.

"Herra sanoi: »Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomilla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan» (Matt. 7: 1). Älä tuomitse ketään äläkä omista itsellesi Herralle kuuluvaa asemaa, sillä yksi on tuomari, Jumala, joka tuomitsee eläviä ja kuolleita. Mutta sinä, maallinen ihminen, ota itsestäsi vaarin, sillä olethan sinäkin tuomion alainen, sinäkin odotat tuomiota tekojesi ja pahuutesi tähden. Kuinka uskallat tuomita toista? Nöyrry ja jätä kaikki Jumalan, kaiken Luojan, tuomittavaksi."