Adressit.com

Yksinäisen pannattoman koiran ampuminen lailliseksi

Antti Ikonen
Joutsa

24.08.2008 19:30

Eikös olisi parempi jos ei ammuttaisi kumpaakaan?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

26.08.2008 20:05

Michail Jaction
Jurmaa

27.08.2008 07:53

Toisaalta olet oikeassa tasa-arvon suhteen, mutta toisaalta taas ammuttava saattaa olla jonkun lemmikki. Pannan havaitseminen etempää on muuten vaikeaa, varsinkin jos se on kapea ja tumma. Kannatan adressia ja toisaalta en kannata.
Asta Nieminen
Helsinki

#5 Mitä kaikkea sekoa vielä keksittekään?????

27.08.2008 10:05

Kannatan adressia, jos sitten saa ampua kaikki PANNATTOMAT IHMISETKIN. Tasa-arvoa!!!

Ei ole ihan järissään tämän adressin kirjoittaja.
Maiju Seppänen
Kajaani

#6 o.o

27.08.2008 14:41

Ei riitä sanat kuvaamaan mitä tämän adressin kirjoittajalle joutaisi tehdä! Jos koirat tai kissat häiritsee noin kovasti, niin mene vaikka Siperiaan! Ei luulisi olevan elukoita haitolla.
Veikko Perä-Ojala
Permiö

28.08.2008 17:50

Jaksaisitko sinä kuunnella jonkun tunkeilevan fifin jollotusta pihallasi yökaudet?
olli somero
pori

28.08.2008 23:11

Itse ainakin olen pannattomien eläinten ampumisen puolella, koska kissojen oikeudet ovat huonolla tolalla Suomessa. Itseni kimppuun on hyökännyt pari kertaa pannaton koira ja nämä tapahtumat ovat käynnistäneet paniikkikohtaukseni.
Asta Nieminen
Helsinki

#9 JOS ETTÄ TIEDÄ......

29.08.2008 10:24

Niin irrallaan kulkevan kissan tai koiran voi ottaa kiinni ja viedä lähimpään eläinsuojeluyhdistyksen tai kunnan järjestämään ns. eläinsuojaan. tai soittaa niin tulevat hakemaan.

Jokaisella kunnalla on velvollisuus järjestää tällaiset tilat!

http://www.sey.fi/index.phtml?s=101

http://www.sey.fi/index.phtml?s=408

http://www.sey.fi/index.phtml?s=552

Elaimen huonosta kohtelusta voi tehdä netissä ilmoituksen ylläolevasta osoitteesta. Huonoon kohteluun kuuluu myös irrallaan kulkevat koirat, koska silloinhan koirasta ei pidetä huolta jos se irrallaan kuljeskelee.

TAPPAMAAN EI TARVITSE ALKAA TIEDON PUUTTEEN TAKIA! ON PAREMPIAKIN VAIHTOEHTOJA.
Tero Kallio
Nokia

#10 Näin koiran omistajana

29.08.2008 22:45

Voisin sanoa, että jos joku m****u ampuu koirani, varmiustan että kyseinen henkilö kokee kamalamman kohtalon. Jos taas joku palauttaa minulle karanneen koirani, en voi ikinä kiittää häntä kylliksi ja palkkio olisi iso.

Monelle ihmiselle koira on vähän tärkeämpi lemmikki/ystävä, kuin kultakala, tai huonekasvi. Joillekin ne ovat kuin omia lapsia.

Muistakaamme myös, että on lainvastaista tappaa vapaana kulkeva koira, tai kissa, vaikka se olisi omassa pihassa.
Tommi Virtanen
Espoo

29.08.2008 22:56

Tietääkseni kissoista ei makseta veroja? Joten turha vedota tasa-arvoon. Kompromissi. Kissan omistajat verolle ja laki joka kieltää pannattoman kissan ampumisen.
Milkka Katajisto
Vaasa

#12 pala helvetissä

07.09.2008 15:29

pala helvetissä

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.09.2008 19:37

Janita Kuningas
Ruokolahti

12.09.2008 14:37

Koiraverokaan ei tosin ole mikään pakollinen juttu, vaan siitä voidaan päättää kuntakohtaisesti. Ja yhä useammat kunnat/laupungit ovat luopuneet/luopumassa koiraverosta.

Miten kulkukissojen suurempi määrä liittyy itsensä eläimen arvoon ja ampumisen oikeuttamiseen? Ei jummarra...
Nea Torniainen
espoo

#15 Haistakaa kaikki.....

12.09.2008 16:52

Miten joku voi ampua jotain elävää yleensäkään...
Koirakin pelkää. Menkää itse ladatun haulikon tai jonkun muun vastaavan toiseen päähän ja olkaa pelkäämättä. Haluutteko tuottaa saman tuskan eläimille??
Enpä tiiä.
En halua kertoa... :)
Adressin tekijä

12.09.2008 20:12

Koiran sitten saa ampua jos on lainsuojaton? Ei.
Vain itse puolustukseksi mutta jos koira tulis minua metässä vastaan seuraisin sitä 5 min ja jos näkisin sen pilaavan (Kusemalla/paskomalla) luontoa tai syö metän ruokaa tai ei omistajaa näy niin nirri pois vaan. Samat oikeudet kissoillekkin kuin koirille!
Epic Failure
Failland

#17 :D

29.01.2009 09:04

Järjissään taas ollaan.
tommi pakarinen
suomi

#18 Taitaa olla Hannu kissaihmisiä..

29.01.2009 10:55

Toivottavasti Hannu saat suojaamatonta perseseksiä AIDS-potilaalta.
sanna julin
kouvola

23.02.2009 11:43

Miksi ei sitten ammuta saman tien vapaana juoksevaa ihmistä? Tai lasta joka uteliaisuuttaan tulee naapurin pihoille käymään tai jopa kotiovesta sisään vieraaseen taloon?

jesse raja
Jalasjärvi

#20 joopa jooo......

26.01.2010 19:27

#10 Näin koiran omistajana
Voisin sanoa, että jos joku m****u ampuu koirani, varmiustan että kyseinen henkilö kokee kamalamman kohtalon. Jos taas joku palauttaa minulle karanneen koirani, en voi ikinä kiittää häntä kylliksi ja palkkio olisi iso.

Monelle ihmiselle koira on vähän tärkeämpi lemmikki/ystävä, kuin kultakala, tai huonekasvi. Joillekin ne ovat kuin omia lapsia.

Muistakaamme myös, että on lainvastaista tappaa vapaana kulkeva koira, tai kissa, vaikka se olisi omassa pihassa

.....varmaan vitut oo
Pakko kuntoilla

11.08.2012 08:28

Koiran ja suden ero on ainakin siinä, että susi pelkää ihmisiä, mutta koira ei. Koskaan ei minulle ole sattunut tilannetta ,että susi olisi käynyt pohkeeseen kiinni. Koira on kerran. Koiran saa pelkäämään myös, jos lyö sitä lujaa kepillä tai heittää kivellä, niin että sitä sattuu. Tämän jälkeen, kun kulkee keppi kädessä tai on ottavineen maasta kiven saa olla rauhassa tältä koiralta. Narun päässä olevaa koiraa ei tietenkään pidä mennä lyömään. En tiedä onko tämä laillista Suomessa, mutta maailmalla tätä käytetään, jotta vältyttäisiin puremisilta ja rabiekselta.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

11.08.2012 14:35

Vieras

#23 Re:

13.04.2014 16:09

#138: -  

:)

Vieras

13.04.2014 18:38

Jos eläimet noin ahdistaa niin olisi parasta kaikille jos adressin tekijä, kuin myös allekirjoittajat, menisivät sinne metsään ja ampuisivat itsensä. Kukaan ei jää noin hulluja kaipaamaan.