Adressit.com

pakkoruotsi pois kouluista

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista pakkoruotsi pois kouluista.

Michail Jaction
Jurmaa

05.07.2009 09:38

Milloinhan joku tekisi aiheesta suomenkielisen adressin? Tämäkin on täynnä kirjoitusvirheitä. Olen kyllä sitä mieltä että äidinkielen ja englannin lisäksi tulisi oppia vielä yksi kieli, jonka saisi itse valita vaikkapa seuraavista: ruotsi, venäjä, espanja, saksa tai ranska.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.07.2009 05:55

Iida Kataja
Kaarina

09.07.2009 14:49

No on ruotsikin aika hyödyllinen, koska jos vaikka olet jossain asiakaspalvelussa, olet kyllä pulassa ilman ruotsin kieltä. Itsekkin vihaan ruotsia, mutta näin se vaan on !

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.07.2009 00:44

Jyrki Seppälä
Vieras

#5 vapaakielivalinta.fi ja pakkoruotsi.net

05.12.2010 18:18

Noilta sivuilta löytyy hyvät perustelut pakkoruotsin lopettamiselle.
Vieras

#6 Re: Erno

06.12.2010 02:03

#2: Erno Soikkeli -  

Eli 2 kielisessä maassa maan molemmat kielet eivät kuulu yleisivistykseen?

Eläkkeellä
Vieras

#7 Kielitaitoa tarvitaan

07.12.2010 22:06

Olen työskennelly asiantuntijana Suomessa, Ruotsissa, Norjassa,Tanskassa, Hollannissa, Puolassa, Venäjällä, Siperiassa, Kiinassa ja Thaimaassa, Voin vakuuttaa että vain suomen ja englannin kielellä ei pärjää, joten vastaanottakaa mitä teille tarjotaan ilmaiseksi.
antti vaurio porista
Vieras

#8 Re: Kielitaitoa tarvitaan

11.12.2010 22:03

#7: Eläkkeellä - Kielitaitoa tarvitaan 

PÄHKÄHULLU! RUOTSI EI OLE SELVÄSTI PÄÄKIELI MINULLE,KOSKA OLEN KUUROMYKKÄ .MUTTA MUN TYTTÄRENI KIHLAUTUI AUSTRALIALAISEN MIEHEN KANSSA.HÄN ON ALKUPERÄINEN SOUTH AFRICALAINEN VALKOINEN,MUUTTI PIENENÄ POIKANA 11 VUOTIAANA AUSTRALIAAN KOKO PERHEEN KANSSA. ME KESKUSTELEMME PELKÄLLÄ ENGLANNILLA.MINÄ OLEN AINOA KUULOVAMMAINEN!  OSAAN HYVIN ENGLANTIA.MITÄ VARTEN RUOTSIA HÄNEN KANSSAAN?HÄN EI OSAA RUOTSIA!!!!!HÄN PUHUU MYÖS AFRIKAANS-KIELTÄ ELI EUROOPAN SEKOITUKSIA KIELIÄ.HÄN SANOI MINULLE ,ETTÄ AFRIKAANS EI OLE ENÄÄ KÄYTÖSSÄ AUSTRALIASSA.ON PARAS UNOHTAA SE KIELI .MINULLE VALAHTI MYÖS ASIA,MUN ON JÄTTÄVÄ POIS SE RUOTSI.!

Vieras

05.03.2013 16:48

lisää näkyvyyttä pakkoruotsiadressille miksi tämä ei toteudu vaikka on syvä vääryys että 95% suomenkielistä pakkoruotsitetaan palvelemaan 5% ruotsinkielistä. Suomi yksikieliseksi kuten Ahvenanmaa.
HESE

#10 Turha kieli itä-suomessa

05.03.2013 17:20

Ruotsin kieltä ei täällä itä-suomessa tarvitse lainkaan, vaan oikea tarve olisi svahililla, arabialla ja varsinkin venäjällä sekä englannilla. Englannilla pärjää lähes kaikkien ulkomaalaisten kanssa. Venäläisiä alkaa olla paikoin jo enemmän kuin Suomalaisia, eikä Ruotsalaisia tai ruotsinkielisiä ole missään, en tiedä miksi, mutta mitäpä ne täällä tekisikään. Jos jotain kielipakkoa perustellaan tarpeella, niin ainakin ruotsinkieli on täällä kyllä tarpeeton. Pakkoruotsin puolestapuhujat haluavat vain, että heidän oma kielitaitonsa olisi merkityksellinen ja siten tekisivät itsestään korvaamattoman tärkeitä.

Vieras

15.03.2013 16:40

Pakkoruotsi pois kouluista pakollisena oppiaineena.

Vieras

#12 Re:

15.03.2013 16:41

jep, aivan samaa mieltä pakkoruotsi pois koulujen oppiaineyhdistelmistä.

Vieras

07.08.2013 07:50

Pakkoruotsin hyödyllisyydestä ei ole esitetty minkäänlaisia kansantaloutta kehittäviä todisteita.
Pakkoruotsi ollut esteenä muiden kielten opiskeluun monien kouluaikana koska siitä vaaditaan tuloksia ja tämä käytäntö ei kuulu demokratiaan.
Vapaa valintainen kielten opiskelu on verrattavissa uskonnon vapauteen.
Kelo

#14 Se ruotsinkielestä.

19.08.2013 21:33

Minua ihmetyttää sana pakkoruotsi. Eikö sen opiskelu voisi olla vapaaehtoista. (Vai elämmekö vielä ruotsin vallan aikaa) Mielestäni englannin pakko opiskelu olis mielestäni mielekkäämpää. Omasta kokemuksestani olen huomannut ulkomailla käyressäni etten pärjää suomella enkä heikolla ruotsin kielelläni! Mutta muutamilla kerroilla mukanani oli poikani joka osaa englantia ja asiat sujui melko vaivatta. Eli,opiskelkaa mieluimmin ENGLANTIA jo työnnekin puolesta!!!
voeviddu

#15 .

24.08.2013 19:33

ruotsalaisten ei tarvii opiskella suomea, joten miksi meidän ruotisa?

Vieras

24.08.2013 21:41

HAITTA RUOTSI.
HESE

25.08.2013 11:11

Tänää olen syönyt vasta 15 kerroshampurilaista ja edelleen on nälkä. Se on hurrien vika!!!!!!!!!

Vieras

27.08.2013 05:46

Eläköön vapaus